Hirdetés:

Indítómotorok és generátorok újabb élete kezdődik a Bosch krakoveci gyárában Ukrajnában. Az eredeti termékspecifikációk szerint újragyártott alkatrészek értékalapú és fenntartható, minőségi javításokat biztosítanak.

A lengyel határtól mindössze pár száz méterre lévő telephelyet 2003-ban alapította a Bosch és 2022-ig négymillió önindítót készítettek el itt, ezek egy részét már az eXchange program keretében. Ezen az európai telephelyen 750 különböző részegységet képesek előállítani a szakemberek.

Nem ez azonban az egyetlen ilyen gyár, Magyarországon, Csehországban és Szlovákiában is dolgoznak szakemberek ezen a területen. A termékekhez kapcsolódóan betétdíjat kell fizetni, amit természetesen az ügyfél visszakap, amikor a rossz alkatrészt leadja. A Göttingenben található központi telephely válogatja szét a beérkező alkatrészeket és osztja szét az említett országok telephelyei között.

A kiváló minőség biztosítása érdekében a Bosch önindítókat, generátorokat és egyéb alkatrészeket, valamint magát a gyártási folyamatot világszerte szigorú minőségmenedzsment felügyeli. A vállalat minőségi szabályzata biztosítja a megfelelőséget és a kiváló termékkvalitást attól függetlenül, hogy melyik országban készülnek az adott alkatrészek.

Mitől lesz fenntartható?

Ezek az alkatrészek rengeteg olyan alkotóelemet tartalmaznak, amelyeket az újragyártás során fölösleges cserélni. A krakoveci üzemben például a részegységek 85 százalékát alapos tisztítás után újra be tudják építeni, ezért ez az eljárás jelentősen csökkenti a természeti erőforrások felhasználását. Belátható, hogy egy önindító külső burkolatát vagy egy generátor vasmagját felesleges cserélni, mégis, ez nem más, mint egy olyan felújítás, amely teljesen megfelel a legszigorúbb gyári előírásoknak. Ezzel együtt a folyamat végén szigorú minőségbiztosítási procedúrán is átesnek az alkatrészek, ami garantálja, hogy a Bosch eXchange program részeként bármely gyártó, bármely személy- vagy haszongépjárművében teljesítik az adott márka előírásait.

Növekvő igény, gyors válasz

A Bosch Mobility Aftermarket üzletág évtizedek óta elkötelezett a körforgásos gazdaság mellett. Ennek részeként az értékalapú javítás előtérbe helyezése teljesen tudatos vállalás volt a Bosch Mobility Aftermarket divízió részéről. Bár sok más szolgáltató is kínál felújított termékeket, az a Bosch hatalmas előnye, hogy sok esetben ezeket már eleve a cégcsoport mérnökei fejlesztették ki és újonnan is a vállalat egyik gyárában készültek. Ráadásul a vállalat a jövőben is nagy potenciált lát ezekben a termékekben, így a Bosch eXchange program folyamatosan fejlődik és bővül.

Önindítótól az akkumulátorcelláig

Az alkatrészek legnagyobb darabszámát most még az indítómotorok, a generátorok vagy épp a befecskendező rendszerek részegységei adják, de a jövőben akár a hibrid Toyota modellek akkumulátorjavító készletei is elérhetővé válnak. Ez is kiváló bizonyítéka annak, hogy a program követi a járműipar fejlődési trendjét és reagál a felmerülő piaci igényekre.

Felújított cserealkatrész vagy megjavított eredeti?

Nem tűnik jelentősnek a kérdésben feszegetett különbség, pedig a valóságban igenis hatalmas a kontraszt. Ha akár egy szakműhelybe javításra leadunk egy önindítót vagy generátort, ott a hiba megállapításával kezdenek a szakemberek. Ezek után a működés helyreállítását úgy biztosítják, hogy a hibás részegységet cserélik, a többit azonban általában nem is ellenőrzik. Éppen ezért a garancia is csak a javított elemekre vonatkozik, ami ráadásul rövidebb, mint az eredeti szavatossági idő.

Ezzel szemben a Bosch eXchange sorozatfelújítási metódusa szerint az eredeti állapotot kell helyreállítani. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy egy úgynevezett szabványosított ipari eljárás keretében a terméket teljesen szétszerelik, a kopó alkatrészeket, tömítéseket kicserélik és a teljes terméket ellenőrzik és bevizsgálják a gyári előírásoknak megfelelően. A folyamat végén az ilyen termékeknek pontosan azoknak a paramétereket kell hozniuk, mint egy újnak, ezért egyezhetnek meg a garanciális feltételek ezeknél az új alkatrészekre vonatkozó paraméterekkel.

A Bosch eXchange program termékei már elérhetők Magyarországon is, keresse azokat a Bosch nagykereskedő partnereinél.

További információ: www.boschgepjarmu.hu

ATLAS-L4 önvezető projekt: Irány az autópálya!
Technika

ATLAS-L4 önvezető projekt: Irány az autópálya!

Újabb mérföldkőhöz, új területre érkezett az ATLAS-L4 projekt, amelynek keretében lépésről-lépésre valósággá válhat a vezető nélküli teherautó. A projekt célja a logisztikai központok közötti ingázás automatizálásával enyhíteni az ágazat kihívásait.

Bosch ConnectedWorld: Már az üzemanyagcellában is keresik a hibát
Technika

Bosch ConnectedWorld: Már az üzemanyagcellában is keresik a hibát

Ma már mindenkinek természetes, hogy a teherautóhoz csatlakoztatott diagnosztikai eszköz szinte azonnal megmondja, melyik alkatrész milyen hibájával van dolga a szerelőnek. De mi történik akkor, amikor begurul a szervizbe az első üzemanyagcellás jármű?

Mercedes-Benz Intouro K hybrid: Spórolós élmunkás
Teszt

Mercedes-Benz Intouro K hybrid: Spórolós élmunkás

Népszerűnek számít a karosszékből hőbörögni, babok számolgatásával vádolni a pénzügyi osztályt egy-egy típus elkaszálásakor. Azonban a racionalizálás sokszor elengedhetetlen, néha pedig olyan sokoldalú és példamutató megoldásokat szül, mint az Intouro.

Bosch Innovációs Kampusz: Kampuszkaland
Háttér

Bosch Innovációs Kampusz: Kampuszkaland

Ha a magyarországi járműipart nézzük, nehéz megkerülhetetlenebb szereplőt találni a Bosch-csoportnál. Nemrég egy maréknyi nemzetközi újságíró mellett nekünk is lehetőségünk nyílt megnézni a cégcsoport új budapesti fejlesztési központját.

Itt elmondhatod a véleményedet!