Hosszú ideig lógott a levegőben a kérdés, hogy lesz-e nálunk, ám végül csak eldőlt: hazánkban is elérhető a Volkswagen legnagyobb kishaszonjárművének elektromos változata.
Hirdetés:

Amikor Hamburgban a nemzetközi menetpróba kapcsán alaposan megismertük a Volkswagen e-Crafter furgont, akkor még azon az állásponton volt a hazai importőr, a Porsche Hungaria Kft., hogy a magyar piacra nem vezeti be ezt a tisztán elektromos hajtású modellt. Bizonyára a piaci igények és trendek alakulása, valamint a versenytársak mozgolódása nyomán nemrég mégis bekerült az e-Crafter a magyarországi konfigurátorba, ennek nyomatékosítására pedig az importőr egy rövid hazai menetpróbát is szervezett a szaksajtónak. Itt megtudtuk, hogy a Volkswagen nagy villanyfurgonja már valóban rendelhető a magyarországi ügyfelek számára is. Az igen gazdag szériafelszereltségű, szinte minden vezetéstámogató, kényelmi és informatikai funkcióval ellátott, 10,7 köbméteres rakterű, 3,5 tonna össztömegű, 950 kilogramm hasznos teherbírású, elsőkerék-hajtású, 100 kilowatt legnagyobb teljesítményű, WLTP-ciklus szerint is 114 kilométer hatótávolságú zárt áruszállító alapára nettó 15,92 millió forint. Ez elsőre nem hangzik kevésnek, azonban legalább két-hárommillió forintnyi extrafelszerelést már eleve magában foglal. Továbbá lényegesen kedvezőbbek az üzemeltetési költségei, hiszen az importőr magyarországi árakon alapuló számításai szerint a „villanyszámla” körülbelül fele-egyharmada egy ugyanilyen, de dízelüzemű modell tüzelőanyag-költségének. A szervizelést illetően pedig feleakkora költséggel lehet tervezni. Bizonyára néhány év után a maradványérték is nagyobb lesz, mint egy dízelfurgon esetében, így összességében gazdaságilag is vonzó alternatíva lehet egy ilyen elektromos kisáruszállító. Mindemellett a magyarországi szervizháttér is megfelelően biztosított. Jelenleg országszerte kilenc márkaszerviz alkalmas az e-Crafter fogadására, ám 2020. április 1-jétől az összes hivatalos Volkswagen márkaszerviz felkészülten várja majd az elektromos járműveket, köztük az e-Craftert is. A vezetési tapasztalatokért pedig érdemes elolvasni az MAN TGE 3.140 E tesztjét, hiszen a két modell egy tőről fakad.