Az IAA kiállításon látott további újdonságok itt olvashatók, köztük a háttéripari újdonságokról szóló beszámoló első része.
Goodyear
Goodyear Fuelmax S Performance
Fontos újdonsággal érkezett a Goodyear a hannoveri IAA kiállításra. Fuelmax Performance néven ugyanis bemutatta legújabb generációs abroncscsaládját, amelynek tagjai minden eddiginél tüzelőanyag-hatékonyabbak. Ezek a gyártó első abroncsai, amelyek futófelületének keverékanyaga teljes mértékben szilikát tartalmaz, így az EU-címke szerint A minősítésűek a tüzelőanyag-fogyasztás tekintetében, miközben a „három hegycsúcs és hópehely” jelölés követelményeinek is megfelelnek. A vizes úton tapadásra B minősítést, míg a külső zajszintre egy hullámot kaptak. Az új gumiabroncsok szerkezete különösen egyenletes nyomáseloszlást biztosít a futófelületen, ami egyenletes kopást és hosszú élettartamot eredményez.
Goodyear Fuelmax D Performance
A Fuelmax Performance abroncscsalád két Fuelmax S Performance kormányzott és egy Fuelmax D Performance hajtott gumit foglal magában, amelyeket rádiófrekvenciás azonosítóval (RFID) is felszerelnek. Ezekhez a szintén A minősítésű Fuelmax T pótkocsiabroncs társítható. A Goodyear számításai szerint egy száz tehergépkocsit üzemeltető flotta évente akár 290 ezer eurót is megtakaríthat a tüzelőanyag-költségen az új abroncsok használatával, valamint 557 tonnával csökkentheti a szén-dioxid-kibocsátását. Így a Fuelmax Performance gumik ahhoz is hozzájárulnak, hogy a tervezett EU-szabályozásnak megfelelően a nehézkategóriás haszonjárművek szén-dioxid-kibocsátása 2025-re 15, 2030-ra pedig 30 százalékkal csökkenjen.
Goodyear Fuelmax T
Továbbá két új okostelefonos alkalmazást is bemutatott a márka flottairányítók és gépkocsivezetők számára. A flottairányítók az egész flotta minden egyes abroncsáról percre kész adatokon alapuló jelentéseket tekinthetnek meg, míg a gépkocsivezetők valós idejű jelentést kaphatnak járművük abroncsairól.
Hankook
Hankook SmartControl DW07
Ötödik alkalommal vett részt az egyre erősebb globális piaci jelenléttel bíró Hankook a hannoveri IAA-n. A koreai gyártó itt tartotta a közúti és enyhén terepes használatra egyaránt megfelelő abroncscsaládjának világpremierjét, valamint bemutatta új buszabroncsait. Ezenkívül beszámolt arról, hogy tovább bővíti partnerkapcsolatait, mint gyári első szerelésű haszonjárműabroncsok beszállítója. Mindezek eredményeként immár Hankook AU03+ 275/70 R 22,5 abroncsokkal szerelik a gyárban a Mercedes-Benz Citaro és Conecto, valamint a Setra városi buszokat. Ezek a gumik nagyon jó fékezési és vizes úton tapadási tulajdonságokat mutatnak, míg megerősített oldalfaluk jól ellenáll a járdaszegély okozta sérüléseknek.
Hankook SmartCity AU04+
Az új, SmartCity AU04+ abroncsokat pedig kifejezetten elektromos városi buszokhoz fejlesztették ki, így nagyobb a terhelési indexük az akkumulátorok miatti nagyobb tömegnek megfelelően, ugyanakkor kisebb a gördülési ellenállásuk a nagyobb hatótáv elérése érdekében. A teherautó-abroncsok tekintetében a Mercedes-Benz Actros és Atego típusra gyárilag szerelt SmartFlex négyévszakos gumik kínálata 12 új méretváltozattal bővült. Továbbá már a Scaniának is szállít gyári első szerelésű abroncsokat a Hankook, méghozzá SmartWork típusúakat építőipari alkalmazásokra. A közúti és enyhén terepes vegyes használatú SmartWork abroncsok egyébként új futófelületet kaptak, amely terepen jobb vonóerő-átadást, közúton pedig többek között hosszabb élettartamot biztosít.
Hankook SmartWork TM11
Ezenkívül a rendkívül tüzelőanyag-hatékony e-cube Blue típuscsaládot kormányzott és hajtott tengelyre való változatokkal bővítette ki a gyártó, így már a nyerges szerelvények minden tengelyére tud a gördülési ellenállás terén A-minősítésű abroncsot kínálni.
Hankook e-cube Blue AL20
Hankook e-cube Blue DL 20
Hankook e-cube Max DL10
Az új fejlesztésű AL10+ e-cube MAX abroncs pedig 355/50 R 22,5 méretben, ám 8,0 tonna tengelyterhelhetőséget biztosító teherbírással készül nyerges vontatók kormányzott tengelyére, hogy a fuvarozók minden helyzetben valóban a 4,0 méter teljes magasság túllépése nélkül használhassák ki a 3,0 méter belső raktérmagasságot.
Knorr-Bremse
Knorr-Bremse Synact kétdugattyús fék nyerges vontatóknak
„A holnap közlekedését formálni. Együtt.” Ezzel a mottóval képviseltette magát a Knorr-Bremse az IAA-n. A gyártó itt tartotta két új generációs tárcsafékének világpremierjét. A Synact egy kétdugattyús fék nyerges vontatóknak, a Nextt pedig egy egydugattyús fék kis tengelyterhelésű vontatók és pótkocsik számára.
Knorr-Bremse Nextt
Továbbá bemutatta a Global Scalable Brake Control, azaz GSBC (globális skálázható fékvezérlés) új generációját. A moduláris felépítésű GSBC jelenti majd számos automatizált menetfunkció integrálásának az alapját. Ez a Knorr-Bremse kormányműveivel együtt kulcsfontosságú elemet jelent majd az önvezetés megvalósításához a haszonjárművek iparágában. A kiállítás egyik szabadtéri arénájában a gyártó működés közben is bemutatta önvezető szerelvényét, amelyet már ismertettünk.
Knorr-Bremse kísérleti szerelvény telephelyi önvezető rendszerrel
Ezenkívül automatikus vészfékrendszert, holttérfigyelőt, ProFleet Connect néven hálózatba kapcsolhatóságon alapuló flottamenedzsment-rendszert, elektromos hajtású segédberendezéseket és In-Motion-Charging néven elektromos járművekhez kínált nagy teljesítményű töltőt is felvonultatott a gyártó az IAA-n.