Tavaly ünnepelte megalapításának 125. évfordulóját a Schmitz Cargobull, és ezt a jubileumi 2017/2018-as pénzügyi évét olyan rekorderedményekkel zárta, mint bő 61 ezer jármű legyártása, illetve 2,2 milliárd eurós forgalom elérése. A fejlődést többek között Észak- és Kelet-Európa piacai hajtották. Különösen Litvánia és Oroszország mutatott jelentős növekedést, ahol összesen közel tízezer járművet értékesített az elefántos márka. Azonban az értékesítési árak növekedése és a rekordforgalom ellenére sem sikerült fenntartani a megelőző pénzügyi évben elért haszon mértékét a beszállítói termékek, a nyersanyagok és az energia árának növekedése miatt.
Az idei pénzügyi évnek pedig az IAA haszonjármű-kiállítás adhat jelentősebb lendületet, ahol az Okospótkocsik Világa szlogen alatt a digitalizáció és a pótkocsik, illetve a szolgáltatások közötti kapcsolat kapja a főszerepet az elefántos márka standján. Ezenkívül a kishaszonjárművek számára tavaly bemutatott V.KO dobozos felépítmények is kiemelt szerepet élvezhetnek majd az IAA-n. A berlini üzemben akár 7500 ilyen prémiumszínvonalú felépítmény is készülhet évente.
Természetesen számos újdonsággal is találkozhatnak majd a látogatók a Schmitz Cargobull standján, ugyanis a gyártó szakemberei az elmúlt két évben sem lógatták a lábukat. Minden újításukat a legszigorúbb minőségi előírások szerint fejlesztették ki, a gyakorlatban is tesztelték, céljuk pedig a teljes körű birtoklási költség csökkentése.
Már a gyártó összes hűtőaggregátja teljesíti a csak jövőre életbe lépő V-ös fokozatú károsanyag-kibocsátási normát
Hűvös újítások
Az IAA-n mutatkozik be az S.KO COOL hűtős pótkocsi új generációja. Elülső része teljes ráncfelvarráson esett át, a homlokfal védett területét felfelé kiterjesztették, hogy elkerülhetők legyenek az akasztáskor előforduló sérülések, továbbá javították a homlokfal hőszigetelését. Oldalt pedig az új aláfutásgátlók árulkodnak egyértelműen a generációváltásról. A Schmitz Cargobull a saját hűtőaggregátját is továbbfejlesztette a legkorszerűbb közös nyomócsöves dízelmotor beépítésével. Ez változatlan hűtőteljesítmény és hőmérsékletszabályzási pontosság mellett tíz százalékkal kevesebb tüzelőanyagot használ fel. Míg a hűtőaggregát optimalizált kialakítású csatlakozási felületének és a javított levegőkeringetésnek köszönhetően még egyenletesebb a hőmérséklet-eloszlás a raktérben.
Az új POWER CURTAIN ponyva a rétegei közé beépített aramid szálerősítésű szíjaknak és acéldrótoknak köszönhetően oldalsó ponyvatartó lécek nélkül is megfelel a DIN EN 12642 Code XL szabványnak
Fejlettebb ponyvások
Az S.CS függönyponyvás félpótkocsik egyik újdonsága a POWER CURTAIN ponyva, amely a ponyva rétegei közé beépített aramid szálerősítésű szíjaknak és acéldrótoknak köszönhetően oldalsó ponyvatartó lécek nélkül is teljesíti a DIN EN 12642 Code XL szabvány által előírt szerkezeti merevséget. Előnye, hogy gyors rakodást tesz lehetővé, mivel nem kell rakományrögzítéssel foglalkozni, valamint a lopásvédelmet is fokozza.
Az új POWER CURTAIN ponyva a rétegei közé beépített aramid szálerősítésű szíjaknak és acéldrótoknak köszönhetően oldalsó ponyvatartó lécek nélkül is megfelel a DIN EN 12642 Code XL szabványnak
Az S.CS MEGA pótkocsik esetében az új, hidegen hengerelt alváznak köszönhetően háromszáz kilogrammal csökkent a járművek tömege, változatlan merevség és minőség mellett. Az alapmodell saját tömege csak 6290 kilogramm.
Az S.CS UNIVERSAL modell is fogyókúrán esett át, így saját tömege a hat tonnát sem éri el. Persze a DIN EN 12642 Code XL szabványnak ez is megfelel, és az új oldalsó aláfutásgátlókat is megkapta.
Szintén új generációval mutatkoznak be a fülke-alvázakra szerelhető M.CS függönyponyvás felépítmények és az ezekhez tartozó Z.CS középtengelyes függönyponyvás pótkocsik. Így már MEGA kivitelben is rendelkezésre állnak, összesen 500 kilogrammal kisebb tömeggel.
Az S.KI VOLUME AK nagytérfogatú billenős félpótkocsik már a Schmitz Cargobull saját tengelyeivel is rendelhetők
Billenős innovációk
Nem kerülte el a tömegcsökkentés a billencseket sem. Az S.KI SR félköríves acélteknője új, innovatív hőszigetelő anyagot kapott, amely csak 310 kilogrammal növeli a jármű tömegét. Emellett már az alumínium billenőfelépítmény is rendelhető teljes hőszigeteléssel, így ez a jármű csupán 5,1 tonna saját tömeggel teljesíti az összes vonatkozó hőszigetelési előírást. Az S.KI VOLUME AK nagytérfogatú billencsek pedig változatlan térfogat mellett 160 milliméterrel alacsonyabb rakodási magasságot és 150 kilogrammal kisebb saját tömeget kínálnak.
A félköríves acélteknővel ellátott billencsfélpótkocsi az újfajta hőszigetelésnek köszönhetőn könnyebb elődjénél, illetve már az alumíniumteknős modellek is rendelhetők teljes hőszigeteléssel
Értéknövelő szolgáltatások
Az elefántos márka a termékek mellett a szolgáltatások fejlesztésére is nagy figyelmet fordít. Ennek eredményeként új digitális rendszert vezet be a márkaszervizekben világszerte, amelynek segítségével könnyedén kapcsolatba léphetnek a Schmitz Cargobull szakértőivel a szerelései műveletek során. Sőt, a bonyolultabb javításokhoz virtuális valóságon alapuló támogatást is kaphatnak a szerviz dolgozói. Ezáltal jelentősen csökkenhet a hibakeresésre, illetve a javításra fordított idő, ezáltal pedig a járművek állásideje. Első körben a Schmitz Cargobull S.CU hűtőaggregátok javításához alkalmazzák majd ezt az új technológiát. A márka telematikai megoldása pedig új hardvert, új érzékelőket, új webes felületet és új beSmart alkalmazást kapott, így számos úttörő újdonságot kínál a rendszer, amely még nagyobb hangsúlyt fektet a proaktív szolgáltatásokra és a megelőző karbantartásra a jövőben.
Érdemes lesz tehát felkeresni az IAA-n az elefántos standot, hiszen sok izgalmas újdonsággal találkozhatnak majd a látogatók.
Íme, a fülke-alvázakra erősíthető M.CS függönyponyvás felépítmények és Z.CS középtengelyes függönyponyvás pótkocsik új generációja