Tavasszal az etyeki Korda Filmparkban mutatta be ügyfeleinek és a szaksajtó képviselőinek az MAN Kamion és Busz Kereskedelmi Kft. az elmúlt hónapok során a magyar piacra érkezett termék-, illetve szolgáltatásújdonságokat.
Hirdetés:

Martin Strier ügyvezető igazgató szívélyes köszöntőjét követően Henzel Ádám, a TGE értékesítési vezetője átfogóan ismertette ennek az ígéretes kishaszonjárműnek a főbb jellemzőit, amellyel új szegmensbe lépett az MAN. Mint elhangzott, a hazai értékesítés idén januárban indult, és azóta rengeteg ajánlatkérés érkezett az importőrhöz. A TGE kisáruszállítókat az ügyfelek számára már ismert tehergépkocsi-értékesítők mellett új, dedikált értékesítők is kínálják, méghozzá Kelet-Magyarországon Buzás Gyula, míg Nyugat-Magyarországon Turcsány Zsolt. Személyes bemutatásuk mellett Henzel Ádám mindenkit biztosított arról, hogy az MAN Kamion és Busz Kereskedelmi Kft. saját márkaszervizei felkészültek a TGE fogadására, a munkatársak megkapták a szükséges továbbképzéseket. Ezenkívül minden olyan szolgáltatás már most elérhető ezekhez a kishaszonjárművekhez, amely a tehergépkocsikhoz is rendelkezésre állnak. Tovább megtudtuk, hogy hamarosan elindul az 5,5 tonna össztömegű modellek gyártása, valamint még az idén várható a 6–9 személyes mikrobuszok, illetve a 10–22 személyes minibuszok érkezése.

 -

Ez valójában egy zárt furgon a vászon alatt. Látványos video mapping show mutatta be az MAN TGE sokoldalúságát

 

Turistabuszok sikerei
Ha már szó esett minibuszokról, következzenek a nagy autóbuszok. Hoyos György, az autóbusz-üzletág igazgatója és Burai Gertrúd autóbusz-értékesítő büszkén számolt be arról, hogy az MAN cégcsoport egy éven belül két turistabuszát is teljes mértékben megújította. A 2016 őszén bemutatott NEOPLAN Tourliner hazai sikereinek köszönhetően az MAN Kamion és Busz Kereskedelmi Kft. 2017-ben piacvezető pozíciót ért el a távolsági buszok kategóriájában. Majd tavaly nyáron leleplezték az ezzel közös műszaki alapokon nyugvó, ám teljesen más megjelenésű új MAN Lion’s Coach típust, amelyre az elmúlt hónapokban szintén jelentős számú megrendelés érkezett a magyarországi ügyfelektől. Burai Gertrúd elárulta a siker titkát: egyrészt az MAN korszerű hajtáslánca és általánosságban a járművek magas színvonala, másrészt a termékek mögött álló csapat ügyfélközpontúsága. Majd kiemelte, hogy már hazánkban is futhatnak 19,5 tonna össztömeggel a kéttengelyes buszok, hamarosan pedig a megengedett tengelyterhelési értékeket is hozzáigazítják ehhez a magyar szabályozásban is. Így nagyon hatékony megoldást nyújthatnak az MAN és a NEOPLAN kéttengelyes, 13,1 méter hosszú autóbuszai. A városi buszok tekintetében pedig a közeljövőt vetíti előre, hogy idén megkezdik a tisztán elektromos hajtású modellek üzemeltetői tesztelését.

 -

Közel kétszáz ügyfél vett részt a rendezvényen, akik általában igen elismerően nyilatkoztak a TGX újításairól, miután kipróbálták a tesztjárműveket a filmstúdió területén belül

 

Gépkocsivezetők a középpontban
Habár a TG teherautó-család esetében teljes generációváltásról nem beszélhetünk, ezek is számottevően megújultak tavaly ősszel, főként a fülkék belsőterét illetően. Dér Péter, a nagytehergépkocsik új értékesítési vezetője kihangsúlyozta, hogy ezek az újítások segítenek a fuvarozóvállalkozóknak megfelelő munkakörülményeket biztosítani a gépkocsivezetők megtartásához. Szintén a sofőrhiány, különösen a jó sofőrök hiánya indokolja, hogy az MAN Kamion és Busz Kereskedelmi Kft. új lendületet ad a ProfiDrive járművezető-képzési programnak. Idén február óta minden megrendelt gépjármű ára magában foglal egy ingyenes tréninget, amely révén csökkenthető a tüzelőanyag-fogyasztás, mérsékelhetők a szervizköltségek és motivációnak sem utolsó ez a program. Hosszabb távon pedig a konvojozás is hozzájárulhat a probléma megoldásához. Fontos megjegyezni, hogy egyelőre még jó ideig ezzel a technológiával sem szűnik meg a gépkocsivezető szerepe a járművön, de adott mennyiségű sofőr több munkát tud elvégezni, kisebb tüzelőanyag-fogyasztás, nagyobb biztonság és hatékonyabb üzemelés mellett. Az MAN a DB Schenkerrel kötött megállapodás értelmében már idén megkezdi konvojozó szerelvények üzemeltetői tesztelését München és Nürnberg között az A9 autópályán a nyílt forgalomban. Ez is jól mutatja, hogy a konvojozás technológiája már mennyire előrehaladott állapotnál tart. Most leginkább a társadalmi elfogadtatás és a jogszabályi háttér kidolgozása várat még magára, fejtette ki Dér Péter. Az alternatív hajtásokat illetően elhangzott, hogy az MAN steyri üzemében már készülnek az első elektromos hajtású tehergépkocsik, és 15 osztrák fuvarozó már idén megkezdi kilenc nyerges vontató, illetve két- és háromtengelyes tehergépkocsi üzemeltetői tesztelését.

 -

Az ügyfelek körében nagy érdeklődés mutatkozott a TGE kishaszonjármű iránt a rendezvényen – és mutatkozik a piacon is ajánlatkérések formájában

 

Logisztikai szolgáltatások karneválja
A termékek után pedig a szolgáltatások kerültek terítékre, egészen pontosan az új RIO, amelyet Orbók András, a téma magyarországi felelőse és szakértője mutatott be az érdeklődőknek. A RIO a Volkswagen-csoport új márkájaként egy digitális platformot jelent, ahol különböző digitális logisztikai szolgáltatásokat lehet igénybe venni. Ez nem egy új telematikai rendszer, hanem annál sokkal több, a RIO sokkal bővebb lehetőségeket nyújt. A platform központi eleme egy piactér, az ott található alkalmazásokból pedig mindenki egy saját szolgáltatáscsomagot állíthat össze. Ezek között ingyenes alkalmazások is előfordulnak, az előfizetéses alkalmazások elszámolása pedig napidíjas, tehát kipróbálási céllal akár egy napra is igénybe vehetők átlagosan néhány tíz eurócentért. Már jelenleg is elérhető számos MAN alkalmazás, amelyek fejlett térképszolgáltatásokat, járműhasználati analízist, a vezetési stílus kiértékelését, a tachográfadatok távletöltését, a flotta karbantartásának tervezését, valamint szöveges és képüzenetes kommunikációt kínálnak. A későbbiekben pedig más piaci szereplők alkalmazásai is megjelennek majd a kínálatban. Információéhségét tehát még az is kellően csillapíthatta az MAN rendezvényén, aki oroszlánétvággyal érkezett, újdonságokból nem volt hiány. 

 -

Egy megújult MAN TGS 41.420 billenccsel is megismerkedhettek a rendezvény vendégei

 

Előző cikkIsmét bővít a Credobus
Következő cikkEgypetéjű ikrek
Kisgyermekkorom óta rajongok a tehergépkocsikért, ezért már a gépészmérnöki tanulmányaim alatt örömmel elkezdtem írni a Rolling Tons magazinba. Azóta nem szűnő lelkesedéssel tesztelem a legújabb haszonjárműveket, közel két évtizeden át főszerkesztőként vezettem a nyomtatott kiadványt.