Tavaly a 125. évfordulóról szólt minden a Schmitz Cargobullnál, most pedig a jelen jubileumi ajánlatait, illetve a pótkocsik jövőjének egyik lehetséges irányát mutatjuk be.
Hirdetés:

Nemcsak nagyszabású rendezvényekkel ünnepelte tavaly ősszel fennállásának 125. évfordulóját a Schmitz Cargobull, amely kapcsán mi is beszámoltunk a vállalat történelméről, hanem különleges jubileumi csomagok kínálatával is. Európa vezető pótkocsigyártója a legsikeresebb termékeit kínálja az exkluzív 125 Years Limited Edition (125 Éves Korlátozott Kiadás) csomagokban, vagyis 1250 S.CS függönyponyvás, 1250 S.KO hűtős és 375 S.KI billenős félpótkocsit. A tavaly szeptembertől rendelhető csomagokat az ügyfelek az EXECUTIVE csomaggal egészíthetik ki, amely teljes körű szervizszolgáltatásokat és telematikai rendszert is magában foglal.

 -

A félpótkocsi leghátsó tengelyét egy kardántengely köti össze az alvázon elhelyezett villanymotorral, amely fékezéskor generátorként üzemel

 

Gazdag felszereltség számos szolgáltatással
A jubileumi függönyponyvásokat és hűtősöket harmadik generációs Trailer Connect vezérlőegységgel, ROTOS futóművel, LED-es hátsó lámpákkal, illetve oldalsó helyzetjelzőkkel és a hátfalon látványos jubileumi dizájnnal látják el. Az EXECUTIVE csomagot is megrendelők a ponyvások esetében összeakasztás-érzékelőt, abroncsnyomás-figyelőt és ragasztott padlót, míg a hűtősöknél Schmitz Cargobull hűtőaggregátot, ennek tüzelőanyag-tartályához LED-es szintjelzőt, összeakasztás-érzékelőt, ajtónyitás-érzékelőt és abroncsnyomás-figyelőt is kapnak. A hűtős pótkocsikat ezenkívül rugalmasan benyomódó acélgörgős rámpaütközőkkel és hőmérsékletíróval is kiegészítik. A jubileumi billencsek pedig hétféle modellel állnak rendelkezésre. A tűzi horganyzott alvázuk hosszú élettartamot és jó értéktartást biztosít, valamint szériafelszerelésük a ROTOS futómű, a LED-es hátsó lámpák és a két évre szóló ingyenes segélyszolgálat. Az EXECUTIVE modellek könnyített alváza négyféle hosszúságban választható 25–56 köbméteres acélfelépítményekhez és egyféle hosszúsággal készül 27 köbméteres alumíniumfelépítményekhez. Alumínium levegőtartályok, abroncsnyomás-figyelő és TrailerConnect Info egészíti ki a kínálatot, míg a teljes körű szervizszolgáltatások a hidraulikarendszerre is kiterjednek.

 -

A hátsó légterelő lapok rakodáskor kihajthatók

 

A jövő pótkocsija
A múlt eredményeinek megünneplése és a jelen kínálatának kiterjesztése mellett a Schmitz Cargobull a jövő technológiáinak kutatásával is aktívan foglalkozik. Részt vesz például az Európai Bizottság által kezdeményezett TransFormers projektben, amelynek célja a légellenállás javításával, villanymotor/generátor beépítésével, illetve a rakodás hatékonyságának fokozásával 25 százalékkal csökkenteni a szén-dioxid-kibocsátást. Az ennek keretében megszületett kísérleti félpótkocsit a németországi központban rendezett születésnapi ünnepségen testközelből is megismerhettük.
A pótkocsi egyik különlegessége, hogy a leghátsó tengelyéhez kardántengellyel egy villanymotor kapcsolódik, amely az alváz hossztartói között helyezkedik el. Ez a 80 kilowatt teljesítményű és 200 newtonméter nyomatékú motor lejtmenetben, illetve fékezéskor generátorként működve elektromos áramot termel, amelyet egy 22 kilowattóra kapacitású akkumulátorcsomag tárol el. Majd gyorsításkor, illetve emelkedőn ezt az energiát a villanymotor a jármű hajtására használja fel, segítve a nyerges vontatót. Ezáltal könnyedén hibridhajtásúvá tehető egy nyerges szerelvény, hat százalékkal csökkentve a tüzelőanyag-fogyasztást és a szén-dioxid-kibocsátást. Az eltárolt elektromos energia egyébként a hűtőaggregát működtetésére is felhasználható a hűtős modelleknél.

 -

A tető hátul 0,8, elöl pedig 0,5 méterrel lesüllyeszthető, ha nincs tele a raktér

Ezenkívül teljes oldalsó burkolatok és hátsó légterelő lapok javítják a pótkocsi légellenállását, kilenc százalékkal csökkentve a fogyasztást és a szén-dioxid-kibocsátást. Az S.CS, azaz függönyponyvás modellek esetében ráadásul jelentősen lesüllyeszthető a tető, ha nincs teljesen telerakodva a félpótkocsi, ami további négyszázalékos megtakarítást eredményez. Ilyenkor elöl 3,50, hátul pedig 3,16 méter lehet a jármű legkisebb teljes magassága. Az állítható második rakszintű, oldalfalas félpótkocsi saját tömege az áramvonalasságot javító elemekkel és az elektromos hajtással együtt 8,3 tonna.
A logisztika hatékonyságának fokozása érdekében a Schmitz Cargobull is foglalkozik az önvezető járművek technológiájával, például a félpótkocsikon a különféle érzékelők elhelyezésének biztosításával. Emellett a logisztikai ágazat digitalizációjának jegyében folyamatosan dolgozik a digitális szolgáltatásainak fejlesztésén és gyarapításán, tavaly év végén pedig jelentős beruházással létrehozott egy új, függetlenül és önállóan működő digitális vállalatot. Az elefántos gyártót tehát ma is éppen az az újító és élenjáró szellemiség jellemzi, mint az elmúlt 125 év során mindvégig, formálva a járműtechnikát és biztosítva a jövőbeli piaci sikereket. 

 -

Az exkluzív 125 Years Limited Edition jubileumi csomag részeként a félpótkocsik ünnepi díszbe öltöztetve kerülnek az ügyfelekhez