Európa legkeresettebb, azaz legnagyobb darabszámban értékesített kishaszonjármű-családja felfrissül. A nagyobb testvér, a Ford Transit Custom után most a két kisebb családtagon van a hangsúly, mind a Transit Connect, mind a Transit Courier kívül-belül megújul. Új külsőt, hatékonyabb hajtásláncot és fejlettebb vezetőtámogató rendszereket kap mindkét jármű. A Ford hivatalos sajtóközleménye szerint a Transit család tagjai egy vihar sebességével hódították meg az európai haszonjárműpiacokat, és a Ford nem tervezi, hogy visszavesz a lendületből. Nézzük hát, mivel fokozza a vihar erejét a gyártó!
Markánsabb arcot kapott a Ford Transit Connect. A tervezők a belsőteret is átalakították
Ford Transit Connect
Immár le sem tagadhatja a Transit család többi tagjához fűződő közeli rokonságot a Ford Transit Connect, a két kisebb testvér közül a nagyobbik, ugyanis a formatervezők gondoskodtak arról, hogy már első ránézésre egyértelmű legyen a kapcsolat. Az impozáns, háromlamellás hűtőrács mellé keskenyebb fényszórók kerültek, az alsó kötény pedig áramvonalasabb kialakítású. A gazdagabb felszereltségű modellek esetében xenonfényszórók és LED-es nappali menetvilágítás biztosítja a látást és láthatóságot. A belsőteret sem hagyták érintetlenül a tervezők, megújult a műszerfal és a kárpitok is. Szintén a magasabb felszereltségi szintű modellek, illetve ezek vezetőinek kiváltsága az áttervezett középkonzolon a hatcolos érintőképernyős SYNC 3 kommunikációs és szórakoztató rendszer, amelyet nemcsak kézzel, hanem akár beszédhanggal is irányíthat a pilóta.
A megújult Transit Connect hajtáslánca már teljesíti az Euro 6.2 károsanyag-kibocsátási norma előírásait. A jármű rendelhető a legkorszerűbb befecskendezési és turbófeltöltési rendszerrel ellátott, csökkentett belső súrlódású, 1,5 literes EcoBlue dízelmotorral. Emellett elréhető a jelentősen módosított hengerfejjel és befecskendezéssel készülő, 1,0 literes EcoBoost benzinmotorral is. Az ígéretek szerint mindkét erőforrás jobb tüzelőanyag-hatékonysággal működik. Ez utóbbi motor esetében új műszaki megoldás a hengerlekapcsolás, így kisebb motorterhelésnél kéthengeresként üzemelhet, amely még tovább javítja a jármű tüzelőanyag-fogyasztását. Mindkét motor szervizintervallumát megnyújtották, a dízelek esetében két évre vagy negyvenezer kilométerre. Alapfelszerelésként továbbfejlesztett, hatfokozatú kézi sebességváltó jár mindkét motorhoz, ám az 1,5 literes verzió nyolcfokozatú automatikus váltóval is társítható.
Számos vezetéstámogató funkció is bekerül a megújuló típusba, köztük a Ford személyautókból már ismerős – a felismert sebességhatárokhoz automatikusan igazodó – intelligens sebességkorlátozó rendszer, valamint a gyalogosokat is észlelő automatikus vészfékrendszer. Ezenkívül oldalszélasszisztens és parkolóautomatika is elérhető. Az üzemeltetők számos konfiguráció közül választhatnak, a jármű továbbra is rendelhető hosszú és rövid tengelytávval egészen 3,6 köbméter raktérkapacitásig, amely 520–890 kilogramm hasznos teherbírással társulhat. Akár duplafülkés verziót is kérhetnek a vásárlók.
Városi áruszállítási feladatok megoldásához ideális partner a Ford Transit család legkisebb tagja, a Transit Courier furgon
Ford Transit Courier
A Transit család legkisebb tagjának is jutott az újításokból. Ami ezekből első ránézésre látszik, hogy a Transit Courier lökhárítóját és hűtőrácsát is áttervezték. A Transit Connecthez hasonlóan ergonomikusabb az áttervezett középkonzol, amely a gazdagabb felszereltségi szintű modellek esetében a hatcolos érintőképernyős SYNC 3 rendszert is magában foglalja, méghozzá a vezetőhöz közelebb helyezve a könnyebb használhatóság érdekében. Hasonló a motorkínálat is, a minifurgon rendelhető 1,5 literes TDCi dízellel vagy 1,0 literes EcoBoost benzinessel. Ráadásul a dízelmotoros modellek szériában egy tüzelőanyag-hatékonysági csomagot is kapnak, amely az optimalizált aerodinamikai kialakítást aktívan lezáródó hűtőrácslamellákkal társítja a motor gyorsabb bemelegedése és a légellenállás csökkentése érdekében. A kifutó változat ötfokozatú sebességváltója helyett az új járművek már hatfokozatú kézi sebességváltóval érkeznek, amely a kezelhetőséget és a tüzelőanyag-fogyasztást egyaránt javítja. A leginkább városi feladatok ellátására alkalmas kisteherautó raktere 2,4 köbméteres, amelyben 500–590 kilogramm terhet szállíthat. A választék pedig az új Limited változattal bővült, amely a dinamikus Sport modell alternatíváját jelenti a kínálat csúcsán.
Az új modellek 2018 tavaszától rendelhetők, és előreláthatóan az év közepére érkeznek meg az első példányok az ügyfelekhez.
Kényelmes és ergonomikus munkahelyet kínál a Transit Courier