Két alternatív hajtásláncú újdonságot mutatott be a Scania a Busworld kiállításon, ugyanis Belgiumban tartotta a hibrid Scania Interlink LD és az akkumulátorról üzemelő elektromos Scania Citywide LF premierjét.
Hirdetés:

Nagyon úgy tűnik, hogy lassan eljön az idő, amikor a hagyományos, fosszilis tüzelőanyagok, azaz a benzin és a gázolaj kiszorulnak a haszonjárművek piacáról. Legalábbis a gyártók komoly erőfeszítéseket tesznek abban az irányban, hogy egyre újabb, alternatív hajtáslánccal üzemelő modellekkel jelenjenek meg. Különösen fontos ez a folyamat az autóbuszok esetében, ahol a városiasodás felgyorsulása leginkább az elővárosok növekedését jelenti, a városmagok mérete változatlan marad. Mindez elválaszthatatlan a lakosság egyre hosszabb távolságokra történő ingázásától, amelynek eredményeképpen az elővárosi közösségi közlekedésben dolgozó autóbuszok tüzelőanyag-felhasználása háromszorosa a belvárosban közlekedő autóbuszokénak. Nem csoda hát, hogy folyamatosan kapjuk a híreket a legújabb alternatív modellekről. A Mercedes-Benz idén ősszel rántotta le a képzeletbeli leplet a Citaro városi autóbusz hibrid verziójáról Kortrijkban a Busworld kiállításon. Hasonlóképpen tett a Scania is, szintén a legfontosabb autóbuszos seregszemlén mutatta be legújabb, hibrid technológiájú Sania Interlink LD, azaz alacsony padlószintű távolsági buszát, valamint az elektromos Scania Citywide városi autóbuszt. A hibridtechnológia alkalmazásával együtt most már elmondható, hogy a svéd gyártó elővárosi és városközi autóbuszai az alternatív hajtásláncok teljes skáláját felölelik. A Scania Interlink ugyanis rendelhető hagyományos dízelüzemű buszként, valamint üzemelhet biodízellel, hidrogénezett növényi olajjal (HVO), sűrített föld- és biogázzal (CNG/CBG), etanollal, illetve most már dízel-elektromos hibrid hajtáslánccal is elérhető.
Az elektromos Scania Citywide LF, vagyis alacsonypadlós városi autóbusz 2018-ban kerül a termékválasztékba. Különlegessége, hogy teljesen elektromos hajtású, azaz belső égésű motor nélkül készül, így nincs helyi károsanyag-kibocsátása. A Scania a lehetőség szerinti töltési rendszer mellett tette le a voksát. Ez azt jelenti, hogy a járműveknek a töltés idejére nem szükséges visszamenniük a telephelyre, megfelelő infrastruktúra kiépítése esetén akár a megállókban is megoldható a töltés. Így a járművek aránylag kisebb kapacitású és méretű akkumulátorokkal közlekedhetnek, amely kedvező az utastér kialakítása és ezáltal az utaslétszám szempontjából.