Mindössze huszonöt perc kellett, hogy egy lerobbant teherautó újra útra keljen. A Knorr-Bremse Diagnostics szoftverével a gyors hibaelhárítás és a költséghatékony javítás minden haszonjárműhöz egyszerűen elérhető, így a fuvarozók órákat spórolhatnak.
Képzeljünk el egy műszaki okból veszteglő teherautót az országúton! Rakománya telis-tele sürgősen szállítandó áruval. A sofőr és a diszpécser egyaránt ideges. Ha a megrendelő ezt megtudja vagy pánikol vagy a kötbért kezdi számolgatni. Pár évtizeddel ezelőtt talán még belefért volna a többnapos késés, és a jármű műhelybe vontatása, ám ma már a logisztikai igények és az ügyfelek elvárásai teljesen mások. A legtöbb esetben a mentést azonnal elkezdik, többnyire a járműveket a helyszínen helyreállítják, és csak a legsúlyosabb meghibásodásoknál vontatják el a gépeket a szervizbe.
Szerencsére a haszongépjármű-alkatrészeket és szolgáltatásokat tervező és gyártó vállalatok, mint például a Knorr-Bremse, pontosan ismerik a piac szükségleteit, és ügyféligényeket kiszolgáló, kézenfekvő megoldásokat kínálnak. A cég digitális eszköztára – köztük a Knorr-Bremse Diagnostics szoftver – hagyományos diagnosztikai, távdiagnosztikai, prediktív karbantartási és telematikai megoldásokkal segíti a járművek gyors és hatékony javítását. Ennek köszönhetően minimalizálható az állásidő, a hibák gyorsan elháríthatók, és a fuvarozók a lehető leghamarabb folytathatják útjukat.
Ezt jól tudják a brit Crouch Recovery szakemberei is, akik már több éve dolgoznak a Knorr-Bremse Diagnostics szoftverrel. Az 1948-ban alapított családi tulajdonú vállalat az Egyesült Királyság és Európa egyik legnagyobb és leggyorsabban növekvő műszaki mentőszolgálata.
„Minden típusú autóbusz, építőipari és haszongépjármű, valamint pótkocsi javítását vállaljuk. Éppen ezért, elengedhetetlen számunkra a többmárkás diagnosztikai szoftver” – mondta Mark Taylor. Mark régi motoros, 1999 óta dolgozik a szakmában és 2011 óta a Crouch Recovery munkatársa, ahol a szerelők technikai támogatásáért felel.
A Knorr-Bremse érdekeltségébe tartozó Cojali S.L. vállalat Jaltest többmárkás diagnosztikai szoftvere jelenleg 241 különböző márkát fed le, és összesen 6750 haszongépjármű-modellt támogat. A széles körű lefedettség révén a diagnosztika szinte kivétel nélkül minden járműtípusnál alkalmazható. Ráadásul ma már a Knorr-Bremse Diagnostics egyetlen eszközzel biztosítja a teherautók és a pótkocsik diagnosztikáját, míg korábban ezeket külön szoftverek látták el. Így egységes, gyors, átlátható eszközt kínál a szakemberek és javítóműhelyek számára.
„Mivel csak egy hardveregység kell hozzá, ráadásul a frissítéseket az előfizetés jóvoltából mindig megkapjuk, ez továbbra is költséghatékony megoldás, különösen, ha figyelembe vesszük a rendelkezésre álló funkciók széles skáláját. Ezért a jövőben még több ilyen rendszert fogunk majd munkára” – tette hozzá a Crouch Recovery szakembere. A rendszeres adatbázis-frissítéseknek köszönhetően a szervizeknek nincs szükségük minden egyes diagnosztikai lekérdezéshez az eredeti termékgyártói (OEM) portálok elérésére, ami jelentős időmegtakarítást és mégis folyamatos naprakészséget eredményez.
Az időmegtakarításra egy friss példa is rámutat! Nemrég egy Volvo teherautó levegő-előkészítő egysége (EAC) meghibásodott. A fuvarozó cég saját szerelői több mint tíz órán át próbálták megjavítani. Nem ragozzuk, sikertelenül! Ekkor a Crouch Recovery szakemberei megérkeztek a helyszínre és a Knorr-Bremse Diagnostics szoftverrel mindössze huszonöt perc alatt elhárították a hibát. A gyors beavatkozás nemcsak az ügyfelet, hanem a műszaki mentőcsapatot is elégedetté tette, miközben a flottakezelő több száz fontnyi vontatási költséget megspórolt. Röviden, tömören: a szoftver időt spórol, költségeket minimalizál, a járművek pedig minden érintett fél nagy elégedettségére gyorsan visszatérhetnek az útra.
A felhasználóknak további előny, hogy a Knorr-Bremse Diagnostics a jól ismert Jaltest felhasználói felületére épül, így azoknak, akik már jártasak a Jaltest használatában, nem kell egy új szoftver kezelését elsajátítaniuk. Emellett a Knorr-Bremse TruckServices képzési programjának szerves része a Knorr-Bremse Diagnostics használata. A felhasználók külön oktatás nélkül, egy másik választott tréninggel együtt elsajátíthatják a szükséges ismereteket. Ez a megoldás egyszerre biztosítja a rendszer gyors ismertetését és az egyszerű használatát, valamint a diagnosztikai folyamatok hatékony elsajátítását a mindennapi műhelymunkában.
A közelmúltban kiadott Knorr-Bremse Diagnostics V25.2 újdonságairól se feledkezzünk meg! Mostantól ugyanis cseh, holland és magyar nyelven is elérhető a szoftver felhasználói felülete, tehát még szélesebb körben biztosít érthető és gyors használatot. Leírjuk még egyszer, immár magyarul is használható a Knorr-Bremse diagnosztikai szoftvere! Emellett a V25.2 a Daimler Truck haszongépjárműveiben már alkalmazott, a Knorr-Bremse új generációs, skálázható levegő-előkészítő platform (sATP) alapvető diagnosztikáját is támogatja.
120 év!
Végül, de nem utolsósorban, tekintsünk vissza a Knorr-Bremse hosszú történelmére is! A vállalat ugyanis 2025-ben ünnepli fennállásának 120. évfordulóját, és több mint egy évszázada aktívan formálja a haszongépjármű-ipar fejlődését. Már 1923-ban bemutatták az első, sűrített levegős fékekkel felszerelt tehergépkocsit. Az ötvenes évektől az automatikus terhelésfüggő fékerőszabályzás (ALB) a tengelyterhelésnek megfelelően optimalizálta a fékerőt. Ez remek segítséget jelentett a feledékeny sofőröknek, hiszen így a lerakodást követő fékezéseknél jelentősen lecsökkentette a kerekek blokkolásának kockázatát. Az első, kifejezetten haszongépjárművekhez fejlesztett tárcsafékük 1969-ben érkezett. Később, ezerkilencszáznyolcvanegyben tovább növelte a teherautók biztonságát az MAN teherautókban először alapfelszereltségként beszerelt blokkolásgátló rendszer (ABS). Ám a fejlődés nem állt meg, és a következő évtizedekben újabb mérföldkövek követték egymást. A pneumatikusan működtetett tárcsafék 1987-es prototípusát 1992-től készítik sorozatgyártásban, ez bizony forradalmasította a teherautók biztonságát. A kilencvenes évek elektronikai áttörései – a fedélzeti számítógépek, az elektronikus fékrendszerek és a telematikai megoldások – új korszakot nyitottak a haszongépjármű-iparban, Ez természetesen a vállalatot is a korszerű eszközök és a naprakész szakértelem alkalmazására sarkallta. A Knorr-Bremse a ma már egyik legnépszerűbb termékükként ismert elektronikus levegőelőkészítő egységük (EAC) sorozatgyártását 2004-ben kezdte meg, amelyből mára egymillió darabnál is többet értékesítettek. E varázslatos egységek izgalmas gyártási folyamatába te is betekinthetsz a kecskeméti gyárukról készült videónkban. Ráadásul idén, a 120. évforduló alkalmából, még egy különleges kiadással is kedveskedtek az ügyfeleknek. Ezt a lendületet viszi tovább ma is a Knorr-Bremse, hiszen 2022-ben többségi tulajdonába vette a spanyol Cojali S.L. céget, amely a digitális- és adatvezérelt megoldások területén több mint 20 éves tapasztalattal rendelkezik. Ezáltal a modern műhelyek és flottakezelők számára a diagnosztika területén is nélkülözhetetlen támogatással szolgál a Knorr-Bremse. A 2024-es indulása óta pedig a Knorr-Bremse Diagnostics összevont szoftveres megoldást és egységes felületet biztosít a teherautók és pótkocsik diagnosztikájához.

AutoTech Future 2025: Haszongépjármű-parádé a Hungexpón
Fékek, furgonok és több tonna technika. Bemutatjuk nektek a 2025-ös AutoTech Future kiállítás résztvevőit, érdekességeit és egyben részleteit.

Knorr-Bremse iTEBS X fékvezérlő: Felfedjük a titkait
Ismét Kecskemétről jelentkezünk. Korábbi videónkban a Bács-Kiskun vármegyei gyár történetét és termékeit mutattuk be nektek, most pedig egy igazi csemegét hoztunk el!

Az eredeti kecskeméti autóipari gyár: Látogatás a Knorr-Bremse üzemében
Tarts velünk, és utazz Kecskemétre a Knorr-Bremse felségterületére! Megtudhatod, mióta foglalkoznak pneumatikus és hidraulikus alkatrészekkel Bács-Kiskunban.

Knorr-Bremse EconX: Szeretnéd tudni a megfiatalodás titkát?
Már-már a bölcsek köve ez! Ha a felhasználók nem is, de járműveik megfiatalodhatnak a felújított, gyárival megegyező minőségű EconX komponensekkel. A sokat futott és megviselt haszongépjármű-alkatrészeket a Knorr-Bremse szó szerint újjávarázsolja.

Scania 45 R A4x2NA teszt: Kiváltható a V8?
Csodás hangú csúcsdízel helyett konnektorhoz láncolt villany-teherautó?! Úgy vélem, itt az ideje, hogy kicsit körbejárjuk, mit jelent az elektromos átállás, és milyen műszaki megoldásokat kínál erre a svéd prémiummárka.

IAA Transportation 2024, 2. rész.: Így épülnek a holnap haszonjárművei
Gyere velünk egy gyors standbejárásra, nézzük végig, milyen trendeket láttunk az IAA Transportation 2024 kiállításon. Elárulom előre, hogy a hagyományos dízelmotorok jócskán háttérbe szorultak, a helyükön a villamosítás és az üzemanyagcella állt. Hannoveri beszámolónk második részében a beszállítók kínálatán keresztül tekintjük át, merre tart az iparág.



















