Hirdetés:

Miről beszélünk, amikor azt mondjuk, hogy Farizon? Egy olyan haszongépjármű-márkáról van szó, ami az elejétől kezdve kizárólag az elektromos meghajtásra összpontosít.

Kínában mára már nagy népszerűségnek örvend a 2016-ban alapított Farizon márka, amely kifejezetten kishaszonjárművek, autóbuszok és tehergépkocsik gyártásával is foglalkozik. Ráadásul ott áll mögötte a háttér is a Geely-csoport személyében. Ugyanis a Thor kalapácsát hordozó Volvo Cars, a kicsike Smart és a sportos Lotus mellett a Farizon az egyik újabb leányvállalata a tapasztalt óriásnak. Magyarországra pedig az AutoWallis és Duna Auto közreműködésén keresztül, két városi furgonnal érkezik a Farizon.

A két típus közül az SV talán egy picivel modernebbnek mondható, de ettől eltekintve mindkét opció kínál érdekességeket a felhasználók számára. Haladjunk tehát sorban, kezdjük a kisebb, V6E furgonnal. Mit érdemes róla tudni? Egy elektromos járműnél mindig elsődleges kérdés a hatótáv, ennek a jószágnak a Farizon pedig a következő adatokat adta meg: maximális hatótáv autópályán 195 kilométer, viszont városban akár megközelíthető vele a 265. kilométerkő is. Másik fontos kérdés ilyenkor a garancia, erre a gyártó hat évet vagy 300 000 kilométert kínál az akkumulátor tekintetében. Ezenkívül további biztonsággal szolgál a gyáriak azon állítása is, amely szerint a jármű strapabíró, mind a nyári melegnek, a nagy páratartalomnak és magasságoknak, valamint az extrém hidegnek és korróziónak is ellenáll. Azt, hogy igazak-e az alábbi kijelentések, úgyis az idő dönti el. Ami biztos, hogy a V6E kétüléses furgon 5,9 köbméteres raktérrel, 1,5 tonna terhelhetőséggel, 110 kilométer/óra maximális sebességgel csábítja az üzemeltetőket és sofőröket. Végezetül még fontos elmondani a Farizon V6E kapcsán, hogy a jármű hátsókerék-hajtással és 42 kilowattórás CATL akkuval rendelkezik. Mindezekkel és nettó 13 355 000 forintos listaárral próbál betörni a magyarországi versenytársak közé. A konkurensek tekintetében gondolhatunk itt akár a Citroën ëJumpy, Fiat e-Scudo, az Opel Vivaro Electric, Peugeot e-Expert, Toyota Proace ötösfogatra vagy a népszerű Ford E-Transit Custom modellekre is.

Több mint egymillió kilométer próbaút tudható a V6E mögött

Most pedig jöjjön a Farizon SV! Az SV testvérénél nagyobb raktérrel (6,95 köbmétertől egészen 13 köbméterig) büszkélkedhet, és opcionálisan jóval nagyobb hatótávval (max. 398 kilométer) szolgálhatja hálás gazdáit. Ez nem is csoda, ha azt nézzük, hogy az akkumulátorok kínálata 49 kilowattórától egészen 106 kilowattóráig terjed. A potenciálisan nagyobb hatótáv mellett más paraméterek is gyarapodtak: a végsebesség itt már 135 kilométer/óra a kisebb típus 110 kilométer/órás limitjéhez képest. Nemcsak a nagyobb tempóval meríthetjük a telepeket, hiszen a 230 voltos csatlakozóval akár munkaeszközöket, például fúrót vagy sarokcsiszolót is működtethetünk a kocsi akkumulátoráról. Arra viszont figyelni kell, hogy az energiaáramlás csak egyirányú lehet, vagyis vagy feltöltjük az autót, vagy leveszünk belőle teljesítményt. Az aksi paraméterein kívül ami fontos lehet még, az megint csak a garancia, amivel itt sem szerénykedett a Farizon, hiszen 5 év, 200 000 kilométer jármű-, valamint 8 év és 200 000 kilométer akkumulátorgaranciát biztosít a haszongépjárműhöz. Nem utolsósorban pedig kiemelendő továbbá a rejtett B oszlop. Nem a megszokott fix oszlop ez, hanem az ajtóba építették, vagyis a tolóajtót és az utasoldali fülkeajtót feltárva a megszokottnál valamivel szélesebb nyíláson keresztül rakodhatunk.

Míg a V6E hátsókerekes, addig az SV elsőkerék-meghajtással rendelkezik

Rendkívül nagy könnyedséget jelentenek a napi munkában a vezetéstámogatók. Ilyen plusz biztonsággal szolgál a folyton változó sebességkorlátozásokra figyelmeztető táblafelismerő vagy a sűrű városi forgalomba hátulra is szemet növesztő holttérfigyelő. Ám ez csak két példa a sok közül. A három ülőhelyes furgon nettó listaára jelenleg 16 399 000 forint. Ja és majdnem kimaradt, az SV esetében a legnagyobb megengedett össztömeg 3,5 tonna!

Összefoglalva, a kínai Farizon új szelet hozhat Magyarországra. Megkockáztatjuk, akár olyan folyamat részesévé is válhat, mint amilyet korábban a személyautók tekintetében a dél-koreai márkák – a Kia és a Hyundai – hoztak el kis hazánkba. Ezt a szelet pedig ki is foghatja az, aki siet, hiszen akár még a bevezető promóciós árakon vásárolhatja meg a V6E (nettó 11 468 000 forint) és az SV (nettó 14 875 000 forint) modelleket. Aki pedig még mindig kételkedik, az járjon utána, ahogyan mondani szokás. Biztatásul elmondhatjuk, hogy itthon a Duna Autó Zrt. az AutoWallis importőr első kiskereskedelmi partnere, így hozzáértő kezekbe került a márka. Ráadásul velük kapcsolatban a Zay utca után hamarosan további új helyszíneket is megjegyezhetünk. De ez már egy vagy több következő történet!

Szemben a jogszabályok által generált kihívásokkal
Háttér

Szemben a jogszabályok által generált kihívásokkal

Tökéletesen rávilágított a Toyota magyarországi importőrének évindító sajtótájékoztatója arra, milyen helyzetben vagyunk. Ha a világ legnagyobb autógyártója is az értékesítések visszafogásában látja a megoldást, akkor tényleg jó irányba haladunk?

Scania 45 R A4x2NA teszt: Kiváltható a V8?
Teszt

Scania 45 R A4x2NA teszt: Kiváltható a V8?

Csodás hangú csúcsdízel helyett konnektorhoz láncolt villany-teherautó?! Úgy vélem, itt az ideje, hogy kicsit körbejárjuk, mit jelent az elektromos átállás, és milyen műszaki megoldásokat kínál erre a svéd prémiummárka.

Bluebus 6m IT3 teszt: Francia cukiság a spanyol fővárosban
Teszt

Bluebus 6m IT3 teszt: Francia cukiság a spanyol fővárosban

Színe és neve is kék, lelke pedig tiszta fehér, mert minden porcikájából sugározza, hogy személyszállításra született. Sajnos a francia trikolórt teljessé teszi a messziről jól láthatóan lengetett vörös zászlóval. Ilyen a francia életérzés piciben?

Használt Renault Trucks haszongépjárművek: Egy kamion két élete
Háttér

Használt Renault Trucks haszongépjárművek: Egy kamion két élete

Tudtátok, hogy a Renault Trucks használtgépjármű-értékesítési elvei példaértékűek? A felelős nyersanyag-gazdálkodás jegyében mindent megtesznek, hogy teherautóik minél tovább használatban maradjanak – most pedig egy akcióval is támogatják ezt!

Megmutatjuk, milyen egy járműgyár
Háttér

Megmutatjuk, milyen egy járműgyár

Láttad már, hogy készülnek a járművek? Van öt perced? Ha az első kérdésre nem, a másodikra viszont igen a válaszod, akkor most figyelj! A KIA szlovákiai gyára szupertitkos, nem készülhet benne, sem fotó, sem videó. Mi viszont szereztünk felvételeket!

Aveuro eSprinter teszt: Mennyit akar a szarka?
Teszt

Aveuro eSprinter teszt: Mennyit akar a szarka?

Rendkívül igényes részletek és a Mercedes-Benz kiváló hajtáslánca állnak szemben a befejezetlen és átgondolatlan megoldásokkal. Az Aveuro városi mindenese egyszerre iskolabusz, igényes reptéri transzfer és mozgáskorlátozottakat szállító kistérségi segéd.

Itt elmondhatod a véleményedet!