Rég látott akkora fejlődést az autóipar, mint az utóbbi esztendőkben, hiszen szó szerint egymást érik az elektromos rekordok, immár a megawattos töltés is közelebb került a mindennapokhoz.
Az MAN néhány hónappal ezelőtt büszkén adta hírül, hogy sikerült átlépnie a 700 kilowattos és ezer amperes töltési teljesítményt, valamint áramerősséget. Ezzel az elektromos nyerges vontatójának akkumulátorait alig fél óra alatt sikerült tízről nyolcvan százalékosra töltenie. Vagyis a járművezetők számára kötelező pihenőidő alatt, a legnagyobb, 534 kilowattórás akkumulátorcsomaggal felvértezett villanyoroszlán 3-400 kilométeres hatótávolságra elegendő energiát tud magába szívni. Alig hajthattuk néhányszor álomra gondterhelt buksinkat, a Mercedes-Benz máris bejelentette, hogy elsőként sikerült átlépniük az akkumulátorok töltésének jelenlegi hangsebességét, és ezer kilowattal kínálták meg az eActros 600 egyik prototípusát. Így az egy „levegővel” ötszáz kilométeres hatótávolságra képes, 2024 év végén gyártásba kerülő csillagos villanyteherautó számára naponta ezer kilométeres távolságok sem jelentenek valódi kihívást. Habár mindkettő eredmény lenyűgöző, messze nem aknázták még ki az új megawattos töltőkben (MCS) rejlő lehetőségeket. Ezek ugyanis szabvány szerint 3,75 megawattal, valamint 3000 amperes áramerősséggel is megbirkóznak!

Ford Ranger PHEV menetpróba: Túl a dízelen: alapfelszereltség a feszültség
Kell majd egy hosszabb és alaposabb teszt, de elsőre a hálózatról tölthető hibrid Ford Ranger egész életképesnek tűnik. A hazai bemutatóról szóló videónkból többek között azt is megtudhatod, hogy mit keres a pickupban egy eddig csak sportos modellekből ismerős, közel 20 éves benzines erőforrás.

Tiszta légzés teherautóknak és munkagépeknek
Egyszerűbben teljesítették a környezetvédelmi előírásokat a nehéz-haszonjárművek az elmúlt tíz évben. A nagy lökettérfogatú dízel erőforrások kipufogógáz-utánkezelését megoldani egyszerűbb feladatnak bizonyult, mint a személyautókét.

A Renault kishaszonjárművek fejlesztési központja: Jövőt nézni mentünk, a múltat láttuk
Ha szereted a járművek világát, akkor a gyárlátogatásnál egyetlen dolog lehet izgalmasabb: egy fejlesztési központ. Ezért is fogadtuk örömmel a közelmúltban a Renault meghívását, hiszen az idén 60 éves, Párizs melletti komplexumukba invitáltak bennünket.

Mercedes-Benz REFORM-S City Max: Magyar busz nemzetközi versenyben
Kakukktojásként is tekinthetnénk rá, régimódinak is mondhatnánk a sok trendi villanyos versenyző között. Azonban rámutat egy fontos kérdésre – a fenntartható üzemanyagok témájára.

Toyota Proace Max EV L3H2: Második pillantásra érdemes
Tavaly már alaposan kiveséztük a Toyota vadonatúj teljes méretű kishaszonjárművét, a Proace Max típust. Idén pedig megvizsgáltuk, mit tud az akkumulátoros elektromos változata.

DAF gyári kiegészítők: Még kényelmesebb, még biztonságosabb
Egy új kamion ma már egyszerre kényelmes és biztonságos, de mitől lesz stílusos? Ellátogattunk a DAF budapesti telephelyére, hogy megnézzük a legújabb gyári kiegészítőket.












