Hirdetés:

Kifejezetten az észak-amerikai piac sajátos igényeinek megfelelően, ugyanakkor a Mercedes-Benz tudásának legjavát képviselve született meg a Tourrider távolsági busz. Az újdonság két eltérő karakterű változatban készül Business és Premium néven.

Mivel a Mercedes-Benz Tourrider célpiaca kimondottan Észak-Amerika, csupán egyetlen karosszériaméretben, háromtengelyes kivitelben, az ütközési energiát elnyelő lökhárítót is beleszámolva 13,92 méter hosszúságban gyártják. Azonban kétféle modell szerepel a kínálatában, a Business a repülésben használt „Business Class”, míg a Premium a „First Class” megfelelője. Ez pedig nemcsak a felszereltségben jelent különbséget, hanem a külső-belső megjelenés, valamint a vezetőállás tekintetében is. Például a Business különálló első fényforrásokat kap, míg a Premium elegánsan integrált, teljes egészében LED-technikájú fényszórókat. Hátul pedig csak a Premiumra kerül szélvédő, a Business fekete, kopoltyúkkal ellátott panelt visel az üveg helyén. Ugyanakkor mindkét modell légellenállását gondosan optimalizálták a kedvezőbb tüzelőanyag-fogyasztás érdekében.

A Business és a Premium műszerfala is jelentősen különbözik

Az eleve tágas utasteret a Premium esetében még tovább bővítették a belmagasság hat centiméteres megnövelésével. Akár két kerekesszékes hely is kialakítható a fedélzeten, a motoros kerekesszék-emelő pedig használaton kívül helytakarékosan megbújik a hajtott tengely felett. A Premium modellekhez a tetőn végigfutó panorámaüvegezés és rejtett LED-es hangulatvilágítás is rendelhető. Persze a Tourrider is a csillagos gyártó saját fejlesztésű és gyártású üléseit kapja, a Business modellek a Travel Star Eco, míg a Premium kivitelek a Travel Star Xtra változatokat. A kárpitok, a színvilág és a díszítőelemek rendkívül széles választéka pedig szabad teret enged az egyéni ügyféligények megvalósításának. Az utastér 35 kilowattos légkondicionálója mellett a vezetőállást egy külön rendszer klimatizálja akár kilenc watt teljesítménnyel.

Már a Business utastere is kellően igényes kialakítású, ám a Premium igazi luxuskörülményekkel várja az utasait

A Business és a Premium modellek műszerfalai kialakításukban, elrendezésükben és felszereltségükben is eltérnek egymástól, ám mindkettőnél szériafelszerelés az elektronikus vezérlésű rögzítőfék. Ezenkívül 360 fokos kamerarendszer, radaros oldalsó holttérfigyelő, a gyalogosokra is reagáló automatikus vészfékrendszer (Active Brake Assist 5), adaptív sebességszabályzó rendszer, éberségfigyelő és sávelhagyásra figyelmeztető is szerepel az új típus biztonsági repertoárjában.

A Business utasterét hátul egy fekete panel, míg a Premium modellét szélvédő zárja le, ezenkívül a lámpák is eltérők

Persze a Tourrider hajtáslánca is prémiumkategóriás autóbuszhoz méltó. Ennek lelke a 12,8 literes, soros, hathengeres OM 471 dízelmotor 336 kilowattos, azaz 450 lóerős változata, amelynek legnagyobb nyomatéka eléri a 2300 newtonmétert. Ehhez a korszerű erőforráshoz azonban a mifelénk megszokott PowerShift automatizált egység helyett Allison WTB 500R bolygóműves, automatikus váltó társul. A Daimler Coaches North America kiterjedt és jól felkészült szervizhálózata pedig kiváló színvonalú támogatást nyújt majd a típus üzemeltetőinek. Így a Tourrider nem afféle európai bevándorlóként, hanem született amerikaiként jelenhet meg a piacon.