Számos újdonsággal érkezett a Schmitz Cargobull a karlsruhei NUFAM haszonjármű-kiállításra, legyen szó ponyvás, hűtődobozos, billenőfelépítményes vagy konténerszállító pótkocsikról. Sőt, egy új termékvonallal is kirukkolt a gyártó.
Korábban a járványhelyzet miatti lezárások ideje alatt csak az interneten tudta megmutatni az elefántos gyártó az EcoGeneration járműcsaládját, a NUFAM azonban kiváló lehetőséget nyújtott arra, hogy az érdeklődők testközelből is megismerhessék ennek innovatív megoldásait. A standon egy S.CS EcoFlex függönyponyvás félpótkocsi szolgált erre a célra. Ennél a modellnél a tető hátulja egyszerűen és gyorsan lesüllyeszthető, ha nincs szükség a raktér teljes térfogatának kihasználására, például tömegáruk szállításakor. Ez pedig jelentősen csökkenti a szerelvény tüzelőanyag-felhasználását, illetve szén-dioxid-kibocsátását.
Az S.KO Cool Smart hűtős félpótkocsi újdonsága a levegőelosztó rendszer továbbfejlesztése, amely egyenletesebb és hatékonyabb hűtést, illetve megbízhatóbb működést biztosít a melegebb területek megszüntetésével. Fontos újításaként rugalmas és az ütközéseknek jobban ellenálló anyagból készült idomok kötik össze a hűtőaggregátot a levegőcsatornával.
A fülke-alvázas teherautókra kínált M.KO Cool hűtődobozos felépítmények mostantól még jobb hőszigeteléssel és hatvan kilogrammal kisebb tömeggel állnak rendelkezésre. Biztonságos és egyszerű kezelhetőségükkel időt takaríthatnak meg az ügyfelek, továbbá hatékonyan átrakodhatók. Ráadásul a fejlesztők a belső méretek csökkenése nélkül javították a felépítmény hőszigetelési tulajdonságait, amely az ATP/FRC-tanúsítvány szigorú követelményeinek is megfelel.
Az acélfelépítményes S.KI billencsfélpótkocsik esetében az alvázkeret áttervezésével a jármű hosszától és az alvázkeret kivitelétől függően akár 180 kilogrammal is csökkent a saját tömeg, vagyis ennyivel nőtt a hasznos terhelhetőség. A tűzihorganyzott alvázzal készülő termékeknél a Schmitz Cargobull tíz év garanciát vállal az átrozsdásodás ellen.
Az elefántos gyártó persze kiállította a húszlábas konténerek és cserefelépítmények szállításához optimális masszív, kéttengelyes pótkocsikat is forgózsámolyos, azaz A.WF, illetve központi tengelyes, vagyis Z.WF típusként. Sőt, a csomagszállítási piac rohamos bővülésével lépést tartva a termékkínálat újdonságaként a W.BO szárazdobozos cserefelépítményeket is megtekinthették a stand látógatói. A sík oldalfalú acéldobozok sokféle kivitelben rendelhetők a dupla rakszintestől a rolóajtósig, szériafelszerelésük a kulcslyukmintás rakományrögzítő rendszer.
Természetesen már mindegyik járművet az ENSZ-EGB 58.03 sz. rendelet követelményeinek megfelelő új aláfutásgátlóval szerelik fel, amely a módosított méretei mellett jóval nagyobb erőhatás elviselésére képes, így hatékonyabb védelmet nyújt a közlekedés kisebb résztvevőinek. A Schmitz Cargobull tehát igen sokféle újítással érkezett a kiállításra, ám ezek mindegyike ugyanazt a célt szolgálja: a hatékonyabb és biztonságosabb fuvarozást segítik elő.