Hirdetés:

Most teljesedett ki az IVECO nehéz-teherautóinak átfogó megújítása a legendás Trakker utódjának bemutatásával. A T-Way olyan ellentmondásokkal is dacol, hogy egyszerre vált keményebbé és kifinomultabbá, illetve strapabíróbbá és intelligensebbé.

Bánj vele durván! – hirdeti az IVECO T-Way bevezetési kampányának szlogenje, amely megfelelően utal a Trakker örökségére a robusztusság, az erő és az elnyűhetetlenség tekintetében. Ugyanakkor a közúti S-Way és a könnyűterepes X-Way típushoz hasonlóan a nehézterepes T-Way is számos új, rendkívül korszerű műszaki megoldást vonultat fel. A cél: minden eddiginél nagyobb termelékenység, hasznos teherbírás, biztonság és vezetési kényelem érdekében.

T, mint Tough, magyarul szívós

Persze a hangzatos szlogen és a masszív felépítésre utaló T-Way típusnév mögött valós tartalom rejlik, hiszen a tíz milliméter falvastagságú hossztartókból álló alvázkeret hajlítószilárdsága 177 kilonewtonméter, ami élenjáró érték a kategóriájában. Az első tengelyek legnagyobb terhelhetősége elérheti a kilenc tonnát, a hátsó tengelyeken pedig szériafelszerelés az agyáttétel. A hátsó tandemtengelyek új, nagy teherbírású, egyetlen öntöttvas elemből álló összekötőt használó felfüggesztési rendszert kaptak. Ez egyszerre járul hozzá a korábbinál 325 kilogrammal kisebb saját tömeghez, valamint a nagyobb szabad hasmagasság, illetve hátsó terepszög révén a jobb terepjáró képességhez.

A lágy vonalvezetésű, már-már nőies fülke alatt kőkemény, férfias részletek húzódnak a legnehezebb terepviszonyokra is felkészítve a T-Way teherautókat

Nagy a hajtás

A jól ismert Cursor 13 erőforrás legnagyobb teljesítménye immár elérheti a 375 kilowattot, azaz 510 lóerőt, tíz lóerőt ráverve a Trakker csúcsmotorjára. Ha viszont a minél kisebb saját tömeg a cél, akkor a Cursor 9 dízelmotor is választható.

Ezekhez a jól bevált, 12 vagy 16 fokozatú Hi-Tronix automatizált sebességváltók csatlakoznak, a ZF egységeit új terepes funkciókkal ruházták fel. Ezek közé tartozik a visszagurulás-gátló, valamint a hintáztató és a kúszó üzemmód, amelyek nehéz terepen különösen nagy segítséget jelentenek. Közúton pedig a szabadon gurítást is magában foglaló, domborzathoz előrelátón igazodó sebességszabályzó, a Hi-Cruise teszi hatékonyabbá az üzemelést.

Szintén a többnyire szilárd burkolatú utakon közlekedő, de olykor könnyebb terepen is megforduló nyerges vontatók, illetve 6×4-es fülke-alvázak számára a Hi-Traction hidrosztatikus elsőkerék-hajtás is rendelkezésre áll. Az akár 25 kilométer/óra sebességig használható rendszer a tüzelőanyag-fogyasztás és a saját tömeg szempontjából is lényegesen kedvezőbb a kardános elsőkerék-hajtáshoz képest.

Hálózatba kapcsolt kőmorzsoló

A termelékenységet pedig új telematikai megoldások és digitális szolgáltatások is fokozzák. A T-Way is megkapta az IVECO új Way típuscsaládjánál alapfelszerelésnek számító Connectivity Box telematikai fedélzeti egységet. Ez távdiagnosztikát és megelőző jellegű karbantartásokat is lehetővé tesz, valamint az üzemeltetők folyamatosan figyelemmel kísérhetik járműveik teljesítményét. A hálózatba kapcsolhatóságon alapuló IVECO ON szolgáltatások pedig a nem tervezett állásidő minimalizálásával is hozzájárulnak a termelékenység növeléséhez.

Akár a szokásosnál jobb terepjáró képességű „tüzépes” kivitel is összeállítható a T-Way kínálatából

A változatosság gyönyörködtet

A 6×4-es, 8×4-es, 4×4-es, 6×6-os és 8×8-as fülke-alvázként, illetve 6×4-es és 6×6-os nyerges vontatóként is készülő T-Way kínálatát színesíti, hogy elődjéhez képest új, 4,0, 4,2 és 4,5 méter tengelytávolságú változatokban is rendelkezésre áll. A korszerű Hi-Mux elektromos és elektronikus rendszere pedig a legújabb vezérlőrendszerek fogadására is alkalmas. Míg a mellékhajtások új kínálatának egyik fontos tagja az akár 2300 newtonméter nyomatékot szolgáltató berendezés. Mindezeknek köszönhetően a T-Way a legkülönfélébb felépítményekhez, illetve fuvar- vagy munkafeladatokhoz is megfelelően hozzászabható.

Könnyebb élet a fedélzeten

Végül, de nem utolsósorban az IVECO márka Way típusainak lágy vonalvezetésű formai kialakítását a T-Way is megkapta, persze a fülke alatt három részből álló, robusztus acél lökhárítóval, fényszóróvédő rácsokkal és erős alsó védőlemezekkel kiegészítve. Az AD rövidfülke és a normál vagy magas tetős AT hosszúfülke a korábbinál ergonomikusabb vezetőülést, valamint új multifunkciós kormánykereket mutat fel a járművezető nagyobb kényelme érdekében. Míg a biztonságot szériában elektronikus vezérlésű fékrendszer, új vezetéstámogató rendszerek, a nem összkerékhajtású modelleken pedig minden kerékagynál tárcsafék fokozza. Az IVECO T-Way tehát számos tekintetben jelentősen előrelépett elődjéhez, a Trakker típushoz képest. Így még jobban megfelel a kor elvárásainak az intelligens megoldások terén, miközben masszívabb és erősebb, mint valaha.