Életre szóló élményt jelentett a korabeli sofőrök számára egy túra a Közel-Keletre. Egy 1974-es film segítségével most bárki részt vehet a mai szemmel talán szürreálisnak tűnő utazásban, amelyről eddig csak memoárokból hallhattunk.
Mai szemmel talán nem is tűnik legyőzhetetlennek ez az alig négyezer kilométeres etap egy modern tehergépkocsi kormánya mögött ülve. De ha belegondolunk abba, hogy Budapest és Teherán között a Jugoszlávián, Bulgárián és Törökországon átívelő utazás mennyire embert próbáló feladatnak bizonyult négy évtizeddel ezelőtt, egyből megváltozik a véleményünk.
Volvo és Hungarocamion közös történelem: Gördülő emlékmű
Akkoriban még nem léteztek műholdas navigációs rendszerek, csak az előre pontosan elkészített útiterv jelentette az egyetlen iránytűt. Tüzelőanyag-kártya helyett csekkfüzet, euró helyett pedig a sziklaszilárd dollár biztosította a gördülékeny ügyintézést a Balkánon. A vezetői segédrendszert a kormány, a váltókar és a pedálok jelentették. Sőt, mi több, a szerepek is jelentősen eltértek a maitól, nem egyszer össze is mosódtak akkoriban. Az országúti segélyszolgálatok igénybevétele helyett például a sofőrök maguk végezték el a kisebb-nagyobb javításokat a műszaki pihenők során. Rába és Volvo márkájú tehergépkocsijaikkal nem egyszer álltak meg a Hungarocamion ankarai szervizpartnerénél az éppen aktuális olajcsere miatt. A központi irodában dolgozó logisztikus munkatárs elődjeként pedig a helyi kereskedelmi „kiküldött” intézte a visszafuvart.
Dubai Road Express: Dubaji meló
Ismerős neked a kamionoszsák, a doktorpapír vagy éppen a faktúra fogalma? Az egyik legnagyobb egykori hazai fuvarozóvállalat dokumentarista jellegű oktatófilmjéből remek képet kaphatunk a szállítmányozás hőskoráról, és választ is kapunk minden felmerült kérdésünkre. Most pedig átadjuk a szót a bársonyos hangú narrátoroknak, akik praktikákban és jó tanácsokban bővelkedő élménybeszámolójukkal okoznak kellemes perceket az utódok számára. Dőljünk hátra karosszékünkben, és élvezzük együtt a stílusos időutazást!