Hirdetés:

Valójában évek óta elérhető a Scania kínálatában az alacsonybelépésű L-szériás fülke és a hétliteres DC07-es dízelmotor, de csak külön-külön. Most egy huszárvágással összetársították a kettőt, így megszületett a városi alkalmazások csodafegyvere.

Számunkra sem ismeretlen a Scania L-széria és a hétliteres motor, hiszen tavaly már mindkettőt teszteltük egy-egy gyári demójármű kapcsán hazai körülmények között. Eddig ugyanis az L-széria csak a kilencliteres erőforrással, míg a DC07-es motor csak a P-szériához szerepelt a griffes gyártó főként városi alkalmazásokra szánt termékeinek kínálatában. A piacon azonban igény mutatkozott a kettő társítására, így most már teljesen logikusan a legalacsonyabb fülke alá is bekerülhet a legkisebb motor.

A kompakt motor előnyei

A DC07-es motor alapvetően a Cummins erőforrása, azonban a fix geometriájú turbófeltöltő és a csak SCR-es kipufogógáz-utánkezelő rendszer a Scania sajátja. Tüzelőanyag-befecskendező rendszere pedig a Bosch terméke

Ez mintegy 360 kilogrammal csökkenti az L-széria saját tömegét, vagyis ennyivel nagyobb hasznos terhet szállíthat, ami számottevően növeli a tehergépkocsi termelékenységét és hatékonyságát. Ugyanakkor a soros, hathengeres, 6,7 literes motor 220, 250 és 280 lóerős kivitelben áll rendelkezésre, rendre 1000, 1100, illetve 1200 newtonméter forgatónyomatékkal, amelyet már 1050-es percenkénti fordulatszámtól kifejt. Ezek a paraméterek pedig sok városi feladathoz nagyon jól megfelelnek, feleslegessé téve a 9,3 literes erőforrást. A DC07-es motor gyári alapkivitelben százszázalékos hidrogénezett növényi olajjal (HVO) és FAME tüzelőanyaggal is működtethető.

Az alacsonybelépésű fülke előnyei

Az L-széria alacsonybelépésű fülkéje nemcsak hulladékgyűjtéshez ideális, hanem áruelosztó, sőt, akár városi építőipari feladatokhoz is

Az L-széria legfőbb sajátossága az alacsony belépési magasság, valamint a széles fellépők, amelyek az opcionális térdeplőfunkcióval rendkívül gyors, kényelmes és biztonságos be-, illetve kiszállást biztosítanak. Továbbá a gépkocsivezető az ülésében nagyjából azonos szemmagasságban helyezkedik el a gyalogosokkal és a kerékpárosokkal, vagyis könnyebben szemkontaktust teremthet velük, ami a biztonságos városi közlekedés egyik alapja. Szintén a közlekedésbiztonságot fokozza az utasoldali ajtó alsó részébe rendelhető ablak, amelyen keresztül még a közvetlenül a jármű mellett álló kisgyermekek is jól láthatók. Ezenkívül a fülke könnyű átjárhatósága is fontos szempont lehet.
A gyártó úgy látja, hogy az L-széria és a hétliteres motor párosának az ügyfelei főként a városi áruelosztással, hulladékgyűjtéssel és az infrastruktúra építésével, illetve karbantartásával foglalkozó cégek lesznek.