Sorozatgyártásban bő két évtizede nem látott látványos szabadidő-pickupot terveztek a Škoda szakképző iskolájának végzős hallgatói. Olyan tökéletes, hogy a cseh gyártónak nem is kellene tovább gondolkodni a sorozatgyártáson.
Hirdetés:

Nyolc hónapnyi, több mint kétezer órát felemésztő munkát követően egyenesen a nebulók rajzasztaláról érkezett a tanműhelybe a Škoda hatodik tanulói koncepcióautója. A nevében kalandot és terepezést idéző Mountiaq formája nem ismeretlen a márka rajongóinak, hiszen a kilencvenes évek közepén már létezett egy hasonló felépítésű, kereskedelmi forgalomban is kapható modell. A variálható utasterű, Škoda Felicia Fun névre hallgató, kanárisárga árnyalatú örömautóból akkor közel négyezer példány talált gazdára. Most ennek szellemi örökségét ültették át a modern korba – vagyis alapjául a márka legnagyobb, Kodiaq nevű szabadidő-autóját választották.

A Škoda Academy hallgatói által megálmodott narancssárga naplemente fantázianevű színben pompázó kétajtós pickup minden apró porcikájában a természetjárásra csábít, és kiválóan ötvözi a modern életmódautó vonzerejét egy platós kisteherautó praktikumával. A terepen való használhatóság érdekében a modell felfüggesztését jelentősen megemelték, így 29 centiméteres hasmagasságával csak hosszas keresést követően találhat legyőzhetetlen akadályt.

 -

A masszív felépítésű, 17 colos Rockstar II keréktárcsákra szerelt mélyen barázdált terepabroncsok segítségével valamennyi akadály könnyedén legyőzhető

 

 -

Egyedül a hajtásláncot hagyták érintetlenül, úgy látszik, a 2 literes TSI erőforrás 190 lóereje bőven elegendő az aszfaltúton túli világ meghódítására

 -

Akcióban a tanulók: a megmaradt két oldalajtó jelentős átalakításra szorult a minél látványosabb hatás érdekében

A robusztus megjelenés érdekében az ajtókat lerövidítették és kiszélesítették, valamint oldalsó fellépőket szereltek fel, így érvényesül igazán a nyomtáv három centiméteres szélesítése. Az átalakítás ezután a lökhárítók környékén folytatódott, az első csörlőt és gallytörőrácsot kapott, a hátsó traktus legnagyobb kihívását egyértelműen a platóajtó beépítése jelentette.

 -

A csúszásgátló fémlemezzel kibélelt plató hangulatvilágítást kapott, a kisebb használati tárgyakat a padlóba integrált tárolórekeszek védik a kíváncsi szemek elől

 -

A csörlő és a tetőre szerelt LED-es fényhíd mellett a magasra kivezetett szívónyílás adja egyértelműen tudtunkra, hogy egy vérbeli kalandor ez

 -

A jövő szakembereinek kreativitását olyan apró gegek tükrözik vissza, mint például a Škoda emblémáját formázó LED-es tetővilágítás

 -

A Škoda Academy hallgatói teljes körű gyári támogatással készítették el az általuk megálmodott tanulmánypickupot. Itt éppen a felfüggesztés módosítását végzik, amelynek eredményeként tíz centimétert emelkedett az alapul szolgáló Kodiaq típushoz képest

 -

A kárpitozás mellett még a Columbus szórakoztató és információs rendszert is feldobták a vájtfülű tanulók. A 320 watt összteljesítményű hangszórók mellett egy 2000 wattos erősítő és egy hasonló teljesítményű mélysugárzó fokozza az élményt akár egy Dvořák-szimfónia hallgatása közben

A több mint kilencven éve üzemelő Škoda Auto Szakközépiskolavégzős hallgatói 2014 óta minden évben saját járművet terveznek és építenek meg. Az innen szerzett ötletekből és visszajelzésekből a vállalat profitál, mi több állást is ajánl valamennyi hallgatója számára. Ezek után tényleg csak abban reménykedünk, hogy a gyár döntnökeinek fejében idővel begyulladnak a megfelelő rakéták, és hamarosan a márkakereskedésekben is viszontláthatjuk a Mountiaq utcai változatát.

Előző cikkMégis megérkezett
Következő cikkSivatagi sikerek
Már korán kiemelt érdeklődést mutattam a járművek felé – az anyatej után egyből az utcánkban közlekedő kétütemű csodák jellegzetes illatú benzingőzét szívtam magamba. Ezt követően csak egy hosszú lépés választott el attól, hogy autókkal és haszonjárművekkel kapcsolatos gondolataimat papírra és képernyőre vessem.