Idén ismét megrendezte a Renault Trucks az Optifuel Challenge tüzelőanyag-hatékonysági versenyét. A magyarországi döntőn Szabados János bizonyult a leghatékonyabbnak, így ő képviselhette hazánkat a nemzetközi döntőn.
Hirdetés:

Nem elég hatékony technikájú tehergépkocsikat gyártani, azokat hatékonyan is kell vezetni, hogy a fuvarozóvállalkozások valóban nyereségesen működhessenek. Napjainkban ez egyre fontosabb szerepet kap, így erre szeretné felhívni a figyelmet a Renault Trucks a 2012 óta ötödszörre megrendezett Optifuel Challenge nevű versenyével.

Hazánkban júniusig tartott a jelentkezési időszak, az ügyfelek nevezhették be a gépkocsivezetőiket. Így közel háromszázan kerültek be a versenybe. A mindennapos munkájuk során nyújtott vezetési teljesítményüket június 15. és augusztus 15. között az Optifleet telematikai rendszerrel értékelték ki. Ez alapján a legjobb 24 pilóta jutott be az országos döntőbe. A mezőny szorosságát jól érzékelteti, hogy a 24. gépkocsivezető is kiválónak számító 9,6 ponttal került be, a döntősök között pedig a két évvel korábbi győztes, Domokos Attila is szerepelt.

 -

A magyarországi döntőn két teljesen egyforma Renault Trucks T High 520 Euro VId típusú nyerges szerelvénnyel versenyeztek a résztvevők

Szeptember 28-án a tehergépkocsi-vezetők két teljesen egyforma Renault Trucks T High 520 Euro VId típusú, húsz tonna terheléssel ellátott, függönyponyvás, nyerges szerelvénnyel mérkőzött meg. A 25 kilométer hosszú, átlagosan fél óra alatt teljesített útvonal a Renault Trucks biatorbágyi központjából indult, innen az M0-s autóúton keresztül az M1-es autópályára hajtottak a versenyzők, a zsámbéki kijáratnál letérve az 1-es útra kanyarodtak, majd így tértek vissza a biatorbágyi márkaszervizbe. A változatos útvonal tehát több emelkedőt és lejtőt, körforgalmat, közlekedési lámpát és kereszteződést is tartalmazott. A pilóták vezetési stílusának hatékonyságát az Optifleet rendszer segítségével mérték. Ennek alapján Szabados János a Moltrans Kft.-től bizonyult a legügyesebben vezető sofőrnek, így ő vehetett részt október 16-án Lyonban a nemzetközi döntőn.

Itt a világ 25 országának bajnoka mérte össze tudását egy elméleti teszt és egy negyvenperces közúti vezetés során. A legjobb eredményt a szlovák Frantisek Oravec érte el, így ő vihette haza a vadonatúj Renault Trucks T High 480 nyerges vontatót.

A Renault Trucks Optifuel Challenge verseny tehát idén is több ezer résztvevő segítségével hívta fel a fuvarozószakma figyelmét arra, hogy a tüzelőanyag-hatékony üzemelés első számú tényezője továbbra is maga a tehergépkocsi-vezető.