Harmadik nemzedéke fut a 24 éve megjelent Vitónak, egyedül ebből 450 ezer talált már gazdára. Érdekes a Mercedes-Benz bizonytalankodása a hajtásmóddal. Az eredeti Vito fronthajtású volt, később áttértek a hátsó kerekekre, és emellett máig kitartanak, ám készül 4Matic összkerékhajtási rendszerrel is, csak éppen „húzó” vonóerő-átvitellel nem, a „toló” helyett, vagy mellett. Fura…
A Vito Tourer 2019 márciusától az eddigi OM 651-est felváltó négyhengeres OM 654 dízelmotorral rendelhető. Három kivitelének adatai 100 kilowatt (136 lóerő), 330 newtonméter, 7,0-5,8 liter/100 kilométer; 120 kilowatt (163 lóerő), 380 newtonméter, 7,0-5,8 liter/100 kilométer; valamint 140 kilowatt (190 lóerő), 420 newtonméter, 6,9-5,7 liter/100 kilométer. A korábbinál kedvezőbb nyomatéki jelleg, szerényebb tüzelőanyag-fogyasztás és a jobb rezgéskomfort konstrukciós tökéletesítéseknek köszönhető: az alumíniumblokknak, az acéldugattyúknak, a lépcsőzetes égési folyamatnak, a változó szelepvezérlésnek és a hengerfalak súrlódáscsökkentő Nanoslide bevonatának.
A károsanyag-kibocsátást szabályozó szerkezeti elemeket közvetlenül a motoron helyezték el, hogy csökkenjen a hőveszteség és a helyigény. A kipufogógázt nagy, illetve kis nyomáson vezetik vissza, és lehűtik. Kezelésében dízel oxidációs katalizátor, SCR-funkcióval is rendelkező részecskeszűrő, SCR-katalizátor és ammónia-utóoxidációs katalizátor vesz részt.
Először jelenik meg a Vito Tourerben a 7G-Tronic automatikus váltót nyugdíjba küldő 9G-Tronic, amely Dynamic Select kapcsolóval állítható komfortos, sportos, illetve manuális módba: kormánykerék-billentyűkkel lehet befolyásolni a működését. Idén ősztől egy új kézi kapcsolású sebességváltó csatlakozik hozzá.
A hajtáslánc és a digitális szolgáltatások terén mutatja a legtöbb újdonságot a Vito
Az összesített üzemköltségeket, a kiválasztott országokban, a hálózatba kapcsolással működő Mercedes PRO platform hivatott leszorítani. Az adatok gyűjtésének és cseréjének alapja egy kommunikációs modul, gyárilag beépített SIM-kártyával. A szolgáltatások irodai számítógépen kívül mobil végkészülékekkel is igénybe vehetők. A különböző variációkat csomagokba rendezték. Az egyikkel a szervizlátogatásokat és karbantartásokat lehet időben, hatékonyan, átlátható költségekkel megszervezni. Baleseti és üzemzavar-elhárító gyorssegítség tartozik hozzá. A második a flottakezelőt kapcsolja össze a gépkocsivezetőkkel, és bármikor, bármelyik félnek lehetővé teszi valamennyi megtett út adatainak lehívását. A harmadik a gyors és rugalmas fuvarszervezést szolgálja, az egyes járművek pillanatnyi helyének, és például tüzelőanyag-szintjének ismeretében. A negyedik a vezetési stílusokat elemzi, az ötödik bizonyos járműfunkciók távvezérlésére ad lehetőséget, a hatodik ezt az egészet integrálja az eddig is meglevő flottakezelő rendszerbe. Mindemellett új színek és új 17, 18, illetve 19 colos könnyűfém keréktárcsák jelentek meg a kínálatban.
Megújult életerővel indul tehát tovább a vitális Vito!
A Vito Tourer személyszállító remek választás a fényűző V-osztálynál olcsóbb iránytaxinak