Duplán is úttörő projektnek számít a sűrített földgázzal (CNG) üzemelő Scania G 410 nyerges vontató átadása a HAVI Logistics Kft.-nek. Egyrészt a vállalat most először állított üzembe, a Scania Hungária Kft. pedig első ízben értékesített gázos teherautót.
Hirdetés:

Több mint 27 éves szakmai múlt áll a HAVI Logistics Kft. mögött, amelyet eredetileg a hazai McDonald’s éttermek kiszolgálására alapítottak, azonban ma már teljes körű élelmiszeripari logisztikai szolgáltatást nyújt más jelentős ügyfeleinek is. A cég flottáját két 3,5 tonnás kishaszonjármű, három szóló, 16-24 tonnás tehergépkocsi, kilenc pótkocsis szerelvény és három nyerges szerelvény alkotja, ezek közül kilenc Scania gyártmányú. A járművek a hét hat napján, napi 24 órában üzemelnek, és országszerte körülbelül 850 szállítási címet szolgálnak ki 400-500 kilométeres körök mentén, ami igen nagy igénybevételt jelent.

„A HAVI Logistics Európa-szerte hosszú évek óta üzemeltet Scania tehergépkocsikat, mi Magyarországon 2000-ben szereztük be az első griffes teherautónkat. Tapasztalataink egybevágnak: ezek a csúcskategóriájú gépkocsik rendkívül megbízhatók, kiváló a tüzelőanyag-fogyasztásuk, az egyik legjobb a vezethetőségük és szeretik a gépkocsivezetők. Ez alapján a HAVI Logistics és a Scania között létrejött egy világszintű megállapodás, amely szerint a logisztikai vállalat csak Scania tehergépkocsikat szerez be, és ez három éve ránk is vonatkozik. A HAVI Logistics fő stratégiai elemeinek egyike az, hogy vezető szerepet töltsön be a fenntarthatóságban. Ennek eléréséhez alapvető fontosságú, hogy csökkentse a tevékenységével járó negatív környezeti hatásokat, többek között alternatív hajtású tehergépkocsikkal végezze a fuvarozási tevékenységét. A vállalat ezért Európa több országában már körülbelül 60-80 CNG-üzemű Scania tehergépkocsit üzemeltet, amelyekkel kitűnő tapasztalatokat szerzett. Megbízhatóságuk és szervizigényük megegyezik a dízelüzemű testvéreikével, üzemanyag-költségeik kedvezőbbek, a gépkocsivezetők pedig nagyon szeretik a jóval kisebb zaj- és rezgésszintű működésüket, aminek köszönhetően lényegesen kevésbé fáradnak el a műszak végére” – mondta Valentinyi Zoltán, a HAVI Logistics Kft. ügyvezető igazgatója.

 -

A bal oldalon négy, egyenként 118 literes, míg a jobb oldalon négy, egyenként 95 literes gázpalack áll rendelkezésre, így közel 150 kilogramm CNG-t tankolhat a jármű

„Anyacégünk stratégiai döntésének értelmében mostantól a HAVI Logistics Kft. is csak gázüzemű Scania tehergépkocsikat szerezhet be. Ennek eredménye a most átvett G 410 CNG modell, amellyel az első egy hét tapasztalata alapján problémamentesen el tudjuk látni a feladatainkat. Mindig egy helyen, az M0-ás autóút nagytarcsai kihajtójánál található CNG-töltőállomáson tankol a kéttengelyes, hűtős félpótkocsit húzó vontató, hatótávolsága pedig elegendő a szokásos gyűjtőfuvarozási köreink teljesítéséhez. Gépkocsivezetőink szívesen vezetik a gázos Scaniát, aki már próbálta, az pozitívan nyilatkozik róla. A távolabbi fejlesztési elképzeléseinkben biogáz használata is szerepel a még kisebb környezeti terhelés megvalósítása érdekében” – tette hozzá Balla Zoltán, a HAVI Logistics Kft. üzemeltetési igazgatója. 

A Scania Hungária Kft. a gázüzemű jármű kiszolgálására megfelelően felkészítette a kelet-pesti márkaszervizét, elősegítve ezzel az ilyen alternatív hajtású gépkocsik elterjedését.