Ágaskodó lovakkal dekorált vörös jármű, amelyet Michael Schumacher és Rubens Barrichello használt – mi az? Nyilván mindenki azonnal egy Formula 1 versenyautóra gondol, pedig nagyon másról van itt szó. A helyes válasz ugyanis egy IVECO autóbusz.
Hirdetés:

Február elején küldte kalapács alá a Bonhams aukciós ház a hajdani Irisbus gyártó egy több szempontból is igazán különleges járművét. Persze az Irisbus termékei manapság már csak azért is említésre méltóak, mert egy immár nem létező vállalat termékei – hasonlóan az Ikarus autóbuszokhoz. Az Irisbus eredetileg a Renault és az IVECO autóbuszgyártó részlegeinek összeolvadásából jött létre 1999-ben. Aztán a cseh Karosa és a magyar Ikarus is az Irisbus részévé vált, és ezzel gyakorlatilag meg is szűnt az Ikarus autóbuszok gyártása. Az Irisbus palettáját ugyanis a Renault, az IVECO és a Karosa termékei adták. Ám 2003 óta az IVECO az Irisbus tulajdonosa, ami az Irisbus márkanév megszűnését is magával hozta. Ugyanis 2013-tól az IVECO újra saját IVECO BUS márkanevével látja el autóbuszait.

 -

A Ferrari egy olyan dicső korszakában szolgálta ez a busz a csapatot, amikor gyakorlatilag nem akadt legyőzője a Ferrarinak

 -

Hét világbajnoki címéből négyet éppen ebben a buszban ünnepelhetett Michael Schumacher

Az Irisbus tündöklése és bukása aligha érintette írásunk főszereplőjét. Bár már az Irisbus égisze alatt jelent meg ez a 2001-es modell, műszaki alapjait az IVECO adta. Már csak ezért is érthető, hogy őket kereste meg az olasz Ferrari autógyártó Formula 1 csapata új csapatszállítójuk megvalósításához. A busz oldalán olvasható felirat azonban csalóka, ez messze nem egy sorozatgyártású Domino 2001 HD H Orlandi modell. Az autóbusz ugyanis teljes egészében egyéni igények szerint, a Ferrari megrendelésére készült 2001-ben. Több éven keresztül, egészen a 2005-ös szezon végéig használták a csapat szolgálati járműveként az eredeti fényezését ma is viselő járművet.

 -

Máig megőrizte eredeti Ferrari díszítéseit a Rosso Corsa fényezésű IVECO…

 -

…belül viszont megújult, jelenlegi állapotában a bézs bőrkárpit dominál

Márkajelzésén és egyedi utasterén túl elsősorban azért különleges ez az autóbusz, mert a Ferrari két hajdani sztárpilótája, Rubens Barrichello és Michael Schumacher használta. Hosszú évekig a versenyzők és más csapattagok közötti bizalmas megbeszélések helyszíneként szolgált ez a jármű. Belső kialakítása is ehhez, illetve a két pilóta igényeihez igazodott. Ennek megfelelően két külön bejáratú lakrészt alakítottak ki benne a versenyzőknek, LCD-tévével, műholdas telefonnal, internetkapcsolattal, számítógépasztallal és gardróbbal. Ezenkívül a versenyek utáni fizioterápiás kezelésekhez is külön-külön helyiséget alakítottak ki számukra a buszban.

 -

Bő 32 millió forintért cserélt gazdát az egykor Schumachert szállító busz

 -

A 12 méteres Domino 380 lóerős erőforrásához nyolcfokozatú automatikus váltó kapcsolódik

Egy igazi guruló luxusnyaralóvá alakíttatta a buszt új tulajdonosa 2009-ben. Az árverésen is így kelt el a jármű, ezt az állapotot ábrázolják a fotók. Az átépítés eredményeként szerkezeti módosítások is történtek, illetve független hűtő- és fűtőrendszert kapott a busz. Valamint teljesen megújult és egy 220 voltos generátorral bővült az elektromos hálózat. Ezenkívül teljes értékű fürdőszoba, Bose házimozirendszer és kétszemélyes Hastens Luxuria ágy teszi teljessé a kényelmet.
Mindemellett azért is jól járt az új tulajdonos, mert magas eszmei értékén túl műszakilag is abszolút megkímélt ez a 17 esztendős jármű. Előző tulajdonosa költséget nem kímélve végeztette el a szükséges karbantartási teendőket az alig 90 ezer kilométert futott buszon. Az új gazda még egy tanúsítványt is kapott a jármű mellé a Ferrari csapatfőnökének aláírásával, azt igazolva, hogy valóban tőlük származik a Domino. Nyilván sokan szívesen indulnának vele egy-egy hosszú nyári kiruccanásra.

Forrás: Bonhams