A legkisebbekből, azaz a 2,5 tonna össztömeg alatti kisáruszállítókból januártól szeptemberig több mint 12 százalékkal kevesebbet helyeztek forgalomba, mint tavaly az első kilenc hónapban. Piacvezető továbbra is a Dacia, ugyanis ebben a szegmensben minden ötödik újonnan eladott jármű Dokker Van volt. A 2,5-3,5 tonna össztömegű furgonok és pickupok piaca ennél is jobban, közel 15 százalékkal zsugorodott. Márkák tekintetében nagy fölénnyel, közel harmincszázalékos részesedéssel vezet a Ford, míg a legkeresettebb típusnak a Fiat Ducato bizonyult. A pickupok körében a Ford Ranger vitte a prímet.
A középkategória a 3,5-5,0 tonnások szegmensét leszámítva növekedni tudott, főként a 6-10 tonnások piaca erősödött látványosan. Itt az IVECO vezet a Daily típussal, míg a 10-15 tonnások között az MAN áll az élen a TGL szép eredményeivel.
A nehézkategóriás tehergépkocsik forgalomba helyezései több mint 13 százalékkal nőttek a tavalyi első kilenc hónap adataihoz képest, ugyanis közel 3800 új nehéz-teherautót állítottak munkába. Első helyen a Mercedes-Benz áll, amelyet szorosan követ a DAF és a Volvo. Negyedik a Scania, majd következik az MAN, a Renault Trucks és az IVECO.
A buszok piaca közel másfélszeresére hízott az első kilenc hónapban. Közel minden második forgalomba helyezett busz a Kravtex terméke volt, majd következik a rangsorban a Ford a Transitokkal és szinte fej-fej mellett az MAN, illetve a Mercedes-Benz. Prémiummárkáik, a Neoplan és a Setra, is kiegyenlített versengést folytatnak egymással.
Az év legmozgalmasabb időszaka, az utolsó három hónap azonban még hátravan. Sok nagyobb flotta átadására ilyenkor kerül sor, így a darabszámok még szépen kikerekedhetnek, a részesedés alapján felállított sorrend pedig átrendeződhet. Kíváncsian várjuk hát az év végét!
A 2017 háromnegyed éves adatai itt találhatóak.