Évről évre egyre népszerűbb és színvonalasabb az 5 tengelyen – biztos kézzel verseny, idén már közel ötszáz magyar tehergépkocsi-vezető nevezett be. Célja és küldetése azonban a kezdetektől fogva változatlan: felhívni a figyelmet a közlekedésbiztonság fontosságára, szakmai fejlődésre ösztönözni a járművezetőket, valamint népszerűsíteni a ma már hiányszakmának számító tehergépkocsi-vezetői hivatást.
A szeptemberi területi elődöntőkből tízen jutottak tovább az országos döntőbe. Itt először egy selejtező elődöntőn vettek részt, ahol két tükrözött pályán páronként egyszerre versenyeztek egy-egy Mercedes-Benz Actros nyerges vontatóból és Schmitz Cargobull félpótkocsiból álló szerelvénnyel. A manőverezési feladatok között oszlopdöntés, a szerelvény egyik oldalának összes kerekével pallón áthajtás és kerékkel lefektetett fémkeretbe pontosan beállás szerepelt, továbbá a csúszós pályán célfékezés, fix sebességgel bóják között nyolcas leírása, valamint tolatással kapuba beállás és oszlopdöntés várt a versenyzőkre.
Változatos feladatok tették izgalmassá az ötödik versenyszéria döntőjét
Innen az öt legjobb eredményt elérő pilóta került be a szuperdöntőbe, ahol az úti okmányok helyes kitöltése és a biztonságos rakományrögzítés után egy igen összetett feladatsort kellett fél óra alatt teljesíteniük. Ennek során a tájékozódási képességüket is próbára tették, valamint az első feladatok során a tüzelőanyag-fogyasztást is mérték. Sávváltás, nagy sebességgel kettős sávváltás, váratlanul felbukkanó akadály kikerülése, szlalomozás, manőverezés, rántópados vezetéstechnikai feladat, csúszós pályán emelkedőmászás és más hasonló finomságok során mérték össze ügyességüket a döntősök. Sőt, a körpályán úgy kellett végighajtaniuk, hogy a kilincsre akasztott gumikötél ne nyissa ki a vezetőajtót, vagyis pontosan kellett tartaniuk az ívet. Természetesen a szerelvény szét- és összeakasztása sem maradt el.
A mezőny rendkívül erős volt, hiszen két olyan gépkocsivezető is indult, akik már kétszer megnyerték ezt a versenyt, így ők az Örökös Legkiválóbb Magyar Kamionsofőr címért szálltak küzdelembe. Ám a szuperdöntőben végül igen szoros pontversenyben a nagykanizsai Szeli Miklós, az MTLB Müller Kft. pilótája győzött, megszerezve az egymillió forintos fődíjat. Ezt dr. Mosóczi László közlekedésért felelős helyettes államtitkár adta át, aki kihangsúlyozta: az ilyen jellegű eseményeknek is köszönhető, hogy az elmúlt években felére csökkent a halálos közúti balesetek száma hazánkban. A közlekedésbiztonsági családi nappal egybekötött döntőhöz pedig idén a drivingcamp Hungary ötéves születésnapi rendezvénye is kapcsolódott, így az élménydús napot tortafelvágás és alkoholmentes pezsgőzés zárta.
Az idei verseny győztese Szeli Miklós (MTLB Müller Kft.), a második helyen Szilágyi Lajos (Szilaj Trans – Szilágyi Lajos E.V.) végzett, míg a harmadik helyezést Rácz Imre (Ronix-Trans Kft.) szerezte meg