Tavalyi esztendő első feléhez képest több mint nyolc százalékkal zsugorodott a hazai piac mérete, így az idei első hat hónapban forgalomba helyezett haszongépjárművek száma nem érte el a 12 ezret.
Elsősorban a kishaszonjárművek szegmense felelős ezért a gyengülésért, amelyet az elmúlt években alaposan felpörgettek a most kifutó kedvező hitelfeltételek. A legkisebbek, vagyis a 2,5 tonna alatti össztömegű teherhordók forgalomba helyezései közel hat százalékkal mérséklődtek, továbbra is a Dacia Dokker Van fölényes vezetésével. A 2,5-3,5 tonnás kisáruszállítók piaca ennél is jóval nagyobb mértékben, bő 15 százalékkal csappant meg. A márkák rangsorát a Ford vezette, ám a legkelendőbb típus a Fiat Ducato volt, míg a pickupok közül a Ford Ranger vitte a pálmát.
A szűk középkategória ezúttal is vegyes képet mutat, a 3,5-5 és a 10-15 tonnás tehergépkocsik forgalomba helyezései csökkentek, míg a köztes mezőnyé nőtt. A nagyfurgonok között az IVECO Daily, míg a nagyobb teherautók körében az MAN TGL bizonyult a legnépszerűbbnek.
A nehéz-tehergépkocsik szegmense az év eleji döcögés után szépen felvette a fordulatszámot, így az első hat hónapban közel hat százalékkal több jármű került forgalomba, mint tavaly ugyanebben az időszakban. A piac közel negyedét a Mercedes-Benz uralta, ötödét a Volvo, majd ezeket követte szinte fej-fej mellett a DAF és a Scania. Némileg lemaradt az MAN, a sort pedig a Renault Trucks és az IVECO zárta.
Az autóbuszok piaca több mint 26 százalékkal erősödött az első félévben a tavalyi első hat hónaphoz képest, ami a Ford Transit minibuszok nagyobb volumenű értékesítése mellett a Credo buszok jelentős beszerzéseinek köszönhető. A legkeresettebb turistabusz pedig az új NEOPLAN Tourliner volt.
Hasonló trendek várhatók az év második felében is, így jó eséllyel nem születik új rekordév a haszongépjárművek magyarországi piacán.
A 2017-es év első féléves adatai itt érhetőek el.