Úgy tartják, hogy a legjobb oválversenyzők a dirt pályákon nevelkednek, tehát azokon a körökön, ahol a burkolat nem aszfalt vagy beton. Azok a versenyzők, akik már kipróbálták magukat a dirt pályákon, az aszfaltos oválokon, illetve az európai szemnek hagyományos versenyhelyszíneken is, egyöntetűen állítják, hogy az agyagos borítású pályákon sajátítható el a legjobban az autóversenyzés tudománya. Többek között azért is, mert leginkább a jégen autózáshoz hasonlít a dolog. Ebből adódóan a nézők számára is rendkívül látványos.
Maguk a versenyzők nyilatkozták, hogy egy jó dirt versenyző sokkal gyorsabban érzi otthonosan magát például egy formula-versenyautóban, mint fordítva. Jobban megtanulják „érezni”az autót az agyagos pályákon, ezért könnyebben alkalmazkodnak minden más versenyautóhoz
Ezért ugrott fel örömében minden NASCAR-rajongó, amikor néhány éve kiderült, hogy a Truck széria naptárában szerepelni fog egy dirt track, az Eldora Speeedway. A már visszavonult, de még mindig közönségkedvenc, és nem mellesleg háromszoros Cup-bajnok, Tony Stewart óriási szerepet játszott a verseny létrejöttében, kezdve onnantól, hogy 2004-ben megvásárolta a pályát.
Stewart köztudottan nagy szerelmese a dirt pályáknak, aktív pályafutása során is benevezett ilyen versenyekre, amikor csak tudott
Az ohiói félmérföldes oválon 2013 óta szerepelnek a NASCAR pickupjai. Azóta a legeredményesebb márka a Toyota. A Tundrával három győzelmet arattak, míg a Chevrolet Silverado versenygépekkel két győzelemig jutottak. Idén is egy toyotás versenyző, Matt Crafton diadalmaskodott a 75 mérföldes futamon, amelynek az összes koccanását és csattanását összegyűjtötték az alábbi videóba:
De, hogy ne csak az ütközésekről maradjon emlékezetes, az alábbi két videóban megnézhető az egész 2016-os és 2017-es verseny is!