Viccesnek hangzanak ezek az elsőségek, ám a Tengerentúlon nem babra megy a játék, csupán ebben az egyetlen – teljes méretű, egytonnás (avagy full size, one-ton) – kategóriában évente több mint 110 ezer pickup talál gazdára. És a Ram 3500 bizony fej-fej mellett halad a General Motors két termékével az értékesítések tekintetében. Csak azért szerzi meg a második pozíciót a Ford után a statisztikákban, mert a General Motors egy Chevrolet és egy GMC terméket is kínál, így azok eredményei megoszlanak. Vagyis a döntés sokszor éppen valamelyik ilyen képességen múlik, és mindenki szeretne minél több tekintetben első lenni. Mint láthatjuk, a számmisztika különösen fontos az Amerikai Egyesült Államok platós kisteherautói között, a vásárlók kegyeiért minél nagyobb izmokkal igyekeznek versenyezni a gyártók.
Nyomatékosabb a dízelmotorja, az új nyeregszerkezettel nagyobb tömeget vontathat
Ennek tökéletes példája a 2018-as modellévű Ram 3500 Heavy Duty, amelynek soros hathengeres dízelmotorja 41 newtonméter pluszt kínál az előző modellévhez képest. A 6,7 literes Cummins egység így 1261 newtonmétert bocsát a vezető rendelkezésére, a korábbi 385 lóerő legnagyobb teljesítmény változatlan marad. Az izmosodás háttere: nagyobb a töltőnyomás a változó geometriájú turbófeltöltő új hangolása jóvoltából, a módosított üzemanyagrendszernek köszönhetően pedig megnőtt a gázolaj áramlási sebessége.
Ezzel ez a legnagyobb forgatónyomatékú pickupmotor a piacon, maga mögé utasítja az eddigi izombajnokot, a Ford Super Duty modellek dízelmotorját. A szintén 6,7 literes egységet a Ford saját maga fejlesztette és gyártja, a V8-as Power Stroke mozgatja még a kék oválos pickupok legnagyobb változatait is. Meglepő módon éppen azonban éppen a Ram 3500 HD közvetlen konkurensének számító F-350 variánsokban elérhető a legizmosabb kivitele, amely 440 lóerőt és 1254 newtonmétert kínál. Milyen meglepő, hogy pont itt szállt versenybe a Ram! Gyors fejszámolás: hatalmas, 6 newtonméteres előnyt ért el a Ram a korábbi csúcstartóval szemben…
Akár utólag, tartozékként is megrendelhető az új nyeregszerkezet a Mopar katalógusából mintegy 1400 dolláros áron
A másik említett csúcs a vontatható tömeghez kapcsolódik. E témában több versenyszámot is hirdetnek: hagyományos utánfutó gömbfejes vonóberendezéshez, hattyúnyakas pótkocsi a platóra szerelt gömbfejhez csatlakoztatva, valamint platóra szerelt nyeregszerkezetes kapcsolás. Ez utóbbi érték tekintetében ér el új rekordot a Ram 3500 Heavy Duty – egy új kialakítású nyereggel immár akár 13,6 tonnát vontathat. Azonban most jön a meglepetés, a már említett Ford nyeregszerkezete közel 3,4 tonnával kisebb maximális tömeget engedélyez! Míg a motor izmainak növekedése fél százalékos különbséget jelent, addig ez a 28 százalékot is meghaladja. Érdemes megjegyezni, hogy a jármű maga nem változott, mindössze a nyeregszerkezet az új, és a Ford esetében is a vonóberendezés korlátozza az így vontatható tömeget, a jármű műszakilag többre lenne képes.
A Ram 3500 HD közel 14,2 tonnás hattyúnyakú vagy 9,1 tonnás hagyományos utánfutót vontathat
A héten legyártják a 2018-as modellévű Ram 3500 Heavy Duty első példányait, így a szemfüles vevők akár már a hónap végén hazagördülhetnek egy ilyen pickuppal. Abban a biztos tudatban, hogy két kategóriában is egészen biztosan az övék a legizmosabb járgány.