Sajnos itthon egy olyan sztereotípia él a NASCAR versenyekről, amelynek alapján sokan egyszerűen csak egy hatalmas roncsderbinek tekintik, amelyben nincs kihívás. A valóság azonban távol áll ettől a tévhittől.
Hirdetés:

Persze most mi is egy hatalmas csattanásról mutatunk videót, ám szeretnénk egy kicsit fellebbenteni a fátylat, és kedvet csinálni a NASCAR egyik különleges sorozatához, amelyben pickupok versenyeznek. Természetesen ezek a teherautók csak külsőségekben hasonlítanak az USA legnépszerűbb platós járműveire – ám még ezek a külső jellegzetességek, mint a fényszórók és a hűtőrács is csak matricák.

 -

A valódi légbeömlő a splitter felett látható

A NASCAR „harmadosztályának” tekinthető Camping World Truck Series három márkát sorakoztat fel. A Ford természetesen az F-150, a Chevy a Silverado, a Toyota pedig a Tundra típussal szerepel a sorozatban. A versenyautókban hatliteres, tolórudas, V8-as motorok dolgoznak 650-700 lóerő közötti teljesítménnyel.

 -

A szűkítőlemezes pályákon, például Daytonában csak 450 lóerő a maximális teljesítmény

Miért „harmadosztály”? Mert az újoncok számára innen vezethet az út az Xfinity, majd a csúcskategóriának számító Cup sorozatba, de szerepelnek olyan versenyzők is a Truck szériában, akik itt ragadtak, és ezt egyáltalán nem bánják. A versenyzés szoros, és a „hőskorra” emlékeztet. Itt valóban a versenyző áll a középpontban. A négyfokozatú, H-kulisszás manuális váltóval felszerelt, másfél tonnás dögökkel epikus csatákat vívnak a versenyzők. És nem kizárólag oválpályákon, habár a naptár 99 százalékát valóban ilyen aszfaltcsíkokon teljesítik. Ám az oválpályás versenyzést sem szabad lefitymálni. Érdemes kipróbálni egy szimulátorban, mert amikor megérti az ember, hogy milyen trükkös vezetni rajta, elkezdi más szemmel nézni a versenyeket.

 -

Mentálisan óriási kihívás az ovál

De nézzük az ütközést! A Texas Motor Speedway új aszfaltján a befutó előtt történt a baleset a múlt hétvégén. A pálya 1-es és 2-es kanyarjának dőlésszögét 24-ről 20 fokra csökkentették az újraaszfaltozás során, ami sokat változtatott a pálya karakterén. Ám a baj nem ebből adódott. Úgy tűnhet, hogy a 27-es Tundrát vezető Ben Rhodes megpöccintette a 22-esben ülő Austin Wayne Selfet. Ám kikockázva már látszik, hogy a szélárnyékban vezetés (drafting) során ment félre valami, ezért csúszott meg a 22-es, akit már nem tudott elkerülni a 99-es Timothy Peters. Így végül ő járt a legrosszabbul, hiszen a fűre sodródva, tetőre borulva állt meg a romhalmazzá vált Silverado. A versenyzők sérülés nélkül megúszták az esetet.
Eközben az élen Christopher Bell és Chase Briscoe olyan szoros befutót produkált, amely után minden autósport-rajongó megnyalja a tíz ujját! A verseny során nyolc alkalommal változott az élen álló személye, és összesen öt pilóta fordult meg az első helyen. Nézői szempontból szerintünk a Truck versenyek a leglátványosabbak a három nagy NASCAR sorozat közül, ugyanis körülbelül egy órásak a futamok, nincs bennük üresjárat, folyamatos a csata. Szóval minden autósport-kedvelőnek ajánljuk, hogy kövesse a versenyeiket! Ízelítőnek lent megtekinthető egy összefolgaló videó a fent említett mindkét esetről – a látványos ütközésről és az izgalmas befutóról.