Számunka a legfontosabb esemény a BYD márkával kapcsolatban, hogy Komáromban megnyitotta kapuit az elektromos buszokat gyártó üzeme, ám más érdekességeket is tartogat még a kínai vállalat.
Hirdetés:

Elsőként maradjunk a buszos vonalon, ugyanis a világ legnagyobb elektromosjármű-gyártója igazi kuriózumot gyárt az USA-ban, az Antelope Valley Transit Authority (AVTA) nevű kaliforniai közlekedési vállalat számára. Az AVTA nemes célkitűzése ugyanis, hogy 2018-ra teljesen elektromosra cseréli a flottáját. A díjnyertes elhatározás első lépéseként a BYD már kiszállította az első 18 méteres, csuklós elektromos buszt a 13 megrendelt darabból. A buszokat a BYD márka Los Angeles mellett található lancasteri gyárában készítették, amely közel 600 embert foglalkoztat. A jármű 120 utast szállíthat, hatótávolsága 200 mérföld (kb. 320 kilométer) maximális töltöttség esetén, és 2-3 óra szükséges a teljes feltöltéséhez.

 -

Ez a csuklós busz az első a maga nemében Észak-Amerikában

A másik újdonságot május elején az ACT Expón mutatták be Long Beach városában. Ez egy teljesen elektromos hajtású nehéz-tehergépjármű, tíz tonna hasznos teherbírással és 76 mérföldes (körülbelül 122 kilométeres) hatótávolsággal. A BYD 8R teherautó vezetőfülkéje alatt és az alvázkeretben kapott helyet a villanymotor, az akkumulátorok és a nagyfeszültségű vezérlőrendszer is. Mindezek nemcsak a teherautó mozgatásáról gondoskodnak, hanem képesek például a hulladékgyűjtő járművek hidraulikus emelőrendszerének működtetésére is. Sőt, az összes észak-amerikai hulladékgyűjtő felépítményt gyártó vállalat termékével kompatibilis, legyenek azok felül, oldalt vagy hátul betöltős változatok.

 -

A brosúrája szerint évente 10 300 dollár tüzelőanyag-költség spórolható meg a járművel, ha heti öt napon keresztül használják napi 60 mérföldes távokkal

Nem elhanyagolható tényező, hogy a teherautót teljes egészében a BYD fejlesztette és építi. Az üzemeltetők számára ez optimális karbantartási lehetőséget, jobb hatékonyságot és használhatóságot jelent. Évente 13 ezer dollár üzemeltetési költséget spórolhatnak a flották ezekkel a járművekkel, napi hatvan mérföldes futásteljesítménnyel számolva. A villanymotor ugyanis hatékonyabb és kevesebb a kopó alkatrész, mint egy CNG- vagy dízelüzemű teherautóban.
A BYD hulladékgyűjtő teherautói feltölthetők 40, 80, 100 és 200 kilowatt teljesítménnyel egy és öt óra közötti időtartam alatt a hálózati interfésztől függően. Az akkumulátorok 5000 töltés vagy 14 évnyi napi használat után is 80 százalékos kapacitással képesek üzemelni a gyártó állítása szerint.
Ezek a teherautók is ugyanabban a lancesteri gyárban készülnek, mint az AVTA vállalatnak szánt buszok, illetve egy másik érdekes jármű, a Q1M termináltraktor. Ez az 5,3 méter hosszú, 241 lóerős vontatójármű szintén elektromos hajtású, és vas-foszfát akkumulátorai 15 órás üzemidőt tesznek lehetővé.

 -

A brosúrája csak 10 órás üzemidőt tüntet fel