Nyolc százalékkal esett vissza a teljes piac, ami mindenképpen figyelmet érdemel. Nézzük meg részletesen is az egyes kategóriákban bekövetkezett változásokat!
Az utóbbi években a növekedési hitelprogramnak köszönhetően szárnyaló kishaszonjármű-értékesítés az idei első negyedévben közel tíz százalékkal gyengébb teljesítményt mutatott 2016 első három hónapjához képest. A 2,5 tonna össztömeg alatti szegmens 9,2 százalékkal zsugorodott, ahol a Dacia még tovább növelte piaci fölényét, így immár minden negyedik újonnan forgalomba állított kisfurgon Dokker Van típusú volt. A 2,5-3,5 tonnások eladásai 9,4 százalékkal csökkentek, ám továbbra is a Ford a vezető márka, de a legnépszerűbb típus címet átvette a Fiat Ducato. A pickupok körében pedig a Toyota Hilux került a ranglista élére.
Az elenyésző darabszámokkal jellemezhető középkategória ezúttal is igen szélsőséges mozgásokat mutatott. Míg az 5-6 tonnás nagyfurgonok szegmensében háromszorosára, a 6-10 tonnás tehergépkocsikéban pedig másfélszeresére nőtt az értékesített mennyiség, addig a 10-15 tonnásoknál negyedével csökkent az értékesítési mutató. A 3,5-5 tonnásoknál a Mercedes-Benz Sprinter vitte a pálmát, az 5-10 tonnásoknál az IVECO Daily, míg a 10-15 tonnásoknál az MAN TGL és TGM.
A húzóágazatnak számító nehézkategóriában közel hat százalékkal csökkent az újonnan forgalomba helyezett járművek száma. Ráadásul a nyolc éve piacvezető DAF márkát leszorította a trónról a Mercedes-Benz közel 23 százalékos részesedéssel. A DAF mögött minimális különbséggel harmadik a Volvo, amelyet a Scania, majd az MAN követ. Sereghajtók a Renault Trucks és az IVECO.
Az autóbuszok piaca nem mutatott érdemi változást, hiszen itt 0,7 százalékos a növekedés. Toronymagasan piacvezető a Credo, ugyanis a magyar közlekedési vállalatok idén már közel száz új Inovell és Econell típust állítottak forgalomba. A turistabuszok szegmensében pedig az MAN Lion’s Coach típusból talált gazdára a legtöbb.
Mindez azonban csak az év első három hónapja utáni állás, ez még az év végéig sokat módosulhat. Mindenesetre az eddigi bíztató növekedés megtorpanni látszik.
A 2017-es év első negyedéves adatai itt érhetőek el.