Először tavaly mutatták meg az X-Class névre keresztelt tanulmányt, amellyel a Mercedes-Benz a prémiummárkák között elsőként merészkedik a pickupkategória csatamezejére. Két változat dizájntervét vázolták fel 2016-ban. Az egyik egy inkább munkagépjellegű, amely felvonultatja a vérbeli pickupok jellegzetességeit, többek között a nagy terhelhetőséget és a kitűnő terepjáró képességeket. Feltűnő kiegészítői az elektromos csörlő és a látványosan barázdált terepgumik. A másik változat már jóval urbánusabb megjelenésű. A kényelemre és a dinamikára helyezi a hangsúlyt, a karaktere inkább sportos, mint haszonjárműves a 22 colos könnyűfém keréktárcsákkal. Nem véletlenül hasonlít egyébként mindkettő nyomokban a Nissan Navara pickupra. Sokat elárul, hogy a gyártást a Renault-Nissan üzemeibe szervezik ki. Az európai, ausztrál és dél-afrikai piacokra a Nissan barcelonai gyárából érkeznek majd az X-osztályok, a latin-amerikai piacra pedig a córdobai (Argentína) Renault-üzemből. Ennek ellenére a Mercedes-Benz jól láthatóan nem csupán egy enyhén módosított Nissan Navarával rukkolt elő.
Elölről nézve simán elvegyülhet a Mercedes-Benz limuzinok és kupék között
Hátul is izgalmas formai megoldásokat alkalmaztak a tervezők. A sportosabb változaton LED-sáv keretezi a lenyitható hátfalat. Ez a „fénykeret” egyszerre tölti be a helyzetjelzők, a féklámpák és az irányjelzők szerepét. A másik verzióban látványos rácsmintázatot fognak közre a hátsó lámpák.
Az off-road változat zöldessárga fényezése is figyelemfelkeltő
Az utastér dizájnja szintén élesen eltér a két kivitel esetében. A „városi” változatban valódi tölgyfa és nubukbőr felületek teremtik meg a luxus érzetét. A terepjárósabb X-osztályban viszont mattfekete bőrkárpit, illetve szénszálas betétek ölelik körül az utasokat. Sőt, ebben a változatban a jobb első ülés előtt egy tűzoltókészülék is helyet kapott! Persze nem csupán különbségekről beszélhetünk, hiszen közösek a látványos légbeömlők, a nagy felbontású érintőképernyő, illetve a mechanikus kézifékkar. Természetesen a fejlett infotainment rendszer mellett a legújabb online összeköttetési lehetőségek is használhatóak a Mercedes me rendszer segítségével.
A tűzoltókészülék valószínűleg nem kerül be a szériaváltozatba
A motorválasztékról egyelőre csak annyit árultak el, hogy a kínálat csúcsára egy V6-os dízelt terveznek összkerékhajtással. Differenciálzárból kettőt is kap a pickup, egyet középre, egyet pedig hátra. A létravázas szerkezet nagy teherbírást tesz lehetővé, így akár 1,1 tonnát is cipelhet az X-Class, az erőteljes hajtásláncnak köszönhetően pedig 3,5 tonnát is képes vontatni. Ugyanakkor a futóművét állítólag úgy tervezték, hogy a menetkomfortra se érkezzen panasz. A biztonság terén sem kötöttek kompromisszumot, a legkorszerűbb megoldásokat és vezetői segédrendszereket építik az autóba, ezek kamerák és ultrahangos érzékelők közreműködésével növelik a biztonságot.
Érdekes részlet az elektromos csörlő
A Mercedes-Benz merész húzása mögött a világszerte átalakuló trendek húzódnak meg. Ugyanis elmúlt már az az időszak, amikor a pickupokra kizárólag munkaautóként tekintettek. Egyre többen vásárolják szabadidő-autónak, többségében a duplafülkés változatokat, amelyekben öt személy is elfér. A tervek szerint a 2017-es év végén már kigurulhatnak a gyárkapun az első szériaváltozatok.