Hibrid hajtáslánc hosszú távú fuvarfeladatok elvégzésére szánt tehergépkocsiban? Igen, a Volvo Trucks mérnökei szerint ez a közeljövő megoldása. Korábbi cikkünkben bemutattuk a már önmagában is futurisztikus karakterjegyeket hordozó és tüzelőanyag-fogyasztási értékeket mutató Volvo Concept Truck járművet. Ám a Volvo nem elégedett meg a légellenállás, a gördülési ellenállás és a tömeg csökkentéséből eredő 30 százalékos tüzelőanyag-megtakarítással, ennél is tovább ment, és hibrid hajtáslánccal látta el a tehergépkocsit. Ezzel a lépéssel megalkotta az első olyan alternatív hajtású tehergépjárművét, amely hosszú távú fuvarozási feladatok elvégzésére alkalmas.
Vajon mennyire van létjogosultsága egy hibrid tehergépkocsinak a fuvarozásban? A válasz egyértelmű: nagyon. A hibrid technológiának köszönhetően a tüzelőanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás is jelentős mértékben csökkenthető, ezáltal a fuvarozási ágazat elmozdulhat a fenntarthatóság felé. A Volvo vezetőtámogató rendszere ráadásul kiszámolja és optimalizálja a dízel- és villanymotor használatának leghatékonyabb arányát. A hibrid hajtásláncnak köszönhetően a becslések szerint a vezetési idő 30 százalékában kikapcsolható a belső égésű motor, ami öt–tíz százalék tüzelőanyag-megtakarítást eredményezhet. Mindezeken felül a jármű akár tíz kilométert is megtehet tisztán elektromos üzemmódban, ami kis zaj- és nulla helyi károsanyag-kibocsátást jelent.
Volvo Concept Truck hibrid hajtású jármű kifejezetten hosszú távú fuvarfeladatokra tervezve