Megújult formákkal és új biztonsági funkciókkal frissítette fel főként terítőfuvarozásra készült, D-sorozatát a Renault Trucks. A járművei élettartamának meghosszabbítására irányuló sokrétű törekvései között megjelent az utólagos villamosítás is.
Immár 2020 óta bizonyítanak a mindennapok terítőfuvarozásában a Renault Trucks D-sorozatának tisztán elektromos tagjai, a típus gyökerei pedig egészen az ezredforduló előtti évekig nyúlnak vissza. Most mind a dízelmotoros, mind az E-Tech jelölésű elektromos változatok megújulnak. Megjelenésük a márka nehéz- és könnyűkategóriájú haszonjárművei között hivatott formai kapcsolatot teremteni. Előbbiektől többek között az új felső hűtőrácsot és a fülkehomlokfal jellegzetes formáját örökölték. Az új, teljes egészében LED-technikájú fényszórók C alakú fénygrafikája pedig a névrokon Renault személyautóinak megoldásait idézi, ahonnan a Renault Trucks kishaszonjárművei is származnak. A megújult modellek eleje a fülke színére fényezett, vonalvezetését pedig egy kék E-Tech sáv emeli ki még határozottabban az akkumulátoros modellek esetében. Mivel a Renault E-Tech D a zsúfolt belvárosoknak is gyakori vendége, a Renault új biztonsági megoldásokkal is bővítette városi és helyközi elektromos sorozatát. A fogantyúkat és az új visszapillantó tükröket a jobb közvetlen kilátás és a szűk utcákon is könnyebb manőverezés jegyében alakították ki. Az új törvényi előírásoknak megfelelően radarberendezések és kamerák figyelmeztetik a vezetőt különböző veszélyekre, de az abroncsnyomás-ellenőrző, az éberségfigyelő és a sávtartásasszisztens, valamint a sebességtúllépésre figyelmeztető rendszer is jelentősen fokozza a biztonságot.
Harmonikusan illeszkedik a Renault Trucks használt teherautóinak környezetkímélő felújítására, korszerűsítésére vagy akár eredeti rendeltetésének igény szerinti átalakítására irányuló kezdeményezéseinek sorába a 12 tonna megengedett össztömegű D-modelljének átépítése tisztán elektromos, akkumulátorhajtású járművé. A Novumtech akkumulátorfejlesztő és -gyártó startupcéggel együttműködve és a francia ADEME környezetvédelmi ügynökség pénzügyi támogatásával megvalósult projekt keretében csupán a legszükségesebb változtatásokat végezték el, eltávolították a motort, a sebességváltót, a tüzelőanyag- és az AdBlue-tartályt. A segédberendezéseket is leszerelték, a szervokormány szivattyúját, valamint a légrugózás és a légfék, illetve a légkondicionálás kompresszorait. Ezután építették be a hajtott tengelyre csatlakozó elektromos motort, a 210 kilowattóra energiatároló képességű lítiumion-akkumulátorblokkot, a 22 kilowattos fedélzeti töltőt. Új, elektromos segédberendezéseket kapott: elektromos légkompresszort, szervoszivattyút és klímakompresszort, illetve fülkefűtést. A projekt következő lépése a vonatkozó előírások szerinti forgalomba helyezés, majd az üzemeltetői tesztek következnek. Az átépítés a Renault Trucks lyoni CampX by Volvo Group fejlesztőlétesítményében valósult meg.

Volvo FH Aero 4×2 T teszt: Nem csupán a nosztalgia hajtja
Csúcsmodern gépet dobott piacra a Volvo Trucks az FH Aero változatokkal, amelyek hazánkban és Európában is komoly sikereket hoztak a svédeknek.

Ikarus 260.32R: Repülőtéri papagáj
Amennyiben csupán egyetlen típuscsaládot emelhetnénk ki a szép emlékű Ikarus palettájából, mindenképp a kétszázas sorozatot említenénk. Hiszen elég csupán annyit mondanunk: 208 853.

Renault Trucks gyárlátogatás és párizsi kukásautó-mustra: Így születnek és dolgoznak
A közhiedelemmel ellentétben kukásautó-vezetőnek lenni jó. Többségében modern, kényelmes járművek, sok lehetőséget adó munkaidő és egész jó fizetés várja még hazánkban is azokat, akik erre adják a fejüket.

Megérkezett hazánkba a Maxus: Pickupot a népnek
Újabb távol-keleti márka debütál Magyarországon, ezúttal a négy nagy tradicionális kínai autógyártó közül a legnagyobb, a SAIC hozza el a Maxus haszonjárműveit.

A földre szállt hold mostantól az elektromos autók otthona
Rögtön azzal kezdem, hogy eloszlatom a képzavart, amit a címmel generáltam. MOONCITY névvel hozott létre élményközpontot Budaörsön a Porsche Hungaria. Az egykori Agip-székház helyén immár elektromos autók és töltési megoldások tesztközpontja található.

Jeep Easter Safari: Észbontó tanulmány-terepjárók
Ismét Amerika felé kacsintottunk, és az egyik legszebb húsvéti hagyományt mutatjuk be nektek! Idén először videóformában számolunk be a Jeep Easter Safari zarándoklatról.