Megújult formákkal és új biztonsági funkciókkal frissítette fel főként terítőfuvarozásra készült, D-sorozatát a Renault Trucks. A járművei élettartamának meghosszabbítására irányuló sokrétű törekvései között megjelent az utólagos villamosítás is.
Immár 2020 óta bizonyítanak a mindennapok terítőfuvarozásában a Renault Trucks D-sorozatának tisztán elektromos tagjai, a típus gyökerei pedig egészen az ezredforduló előtti évekig nyúlnak vissza. Most mind a dízelmotoros, mind az E-Tech jelölésű elektromos változatok megújulnak. Megjelenésük a márka nehéz- és könnyűkategóriájú haszonjárművei között hivatott formai kapcsolatot teremteni. Előbbiektől többek között az új felső hűtőrácsot és a fülkehomlokfal jellegzetes formáját örökölték. Az új, teljes egészében LED-technikájú fényszórók C alakú fénygrafikája pedig a névrokon Renault személyautóinak megoldásait idézi, ahonnan a Renault Trucks kishaszonjárművei is származnak. A megújult modellek eleje a fülke színére fényezett, vonalvezetését pedig egy kék E-Tech sáv emeli ki még határozottabban az akkumulátoros modellek esetében. Mivel a Renault E-Tech D a zsúfolt belvárosoknak is gyakori vendége, a Renault új biztonsági megoldásokkal is bővítette városi és helyközi elektromos sorozatát. A fogantyúkat és az új visszapillantó tükröket a jobb közvetlen kilátás és a szűk utcákon is könnyebb manőverezés jegyében alakították ki. Az új törvényi előírásoknak megfelelően radarberendezések és kamerák figyelmeztetik a vezetőt különböző veszélyekre, de az abroncsnyomás-ellenőrző, az éberségfigyelő és a sávtartásasszisztens, valamint a sebességtúllépésre figyelmeztető rendszer is jelentősen fokozza a biztonságot.
Harmonikusan illeszkedik a Renault Trucks használt teherautóinak környezetkímélő felújítására, korszerűsítésére vagy akár eredeti rendeltetésének igény szerinti átalakítására irányuló kezdeményezéseinek sorába a 12 tonna megengedett össztömegű D-modelljének átépítése tisztán elektromos, akkumulátorhajtású járművé. A Novumtech akkumulátorfejlesztő és -gyártó startupcéggel együttműködve és a francia ADEME környezetvédelmi ügynökség pénzügyi támogatásával megvalósult projekt keretében csupán a legszükségesebb változtatásokat végezték el, eltávolították a motort, a sebességváltót, a tüzelőanyag- és az AdBlue-tartályt. A segédberendezéseket is leszerelték, a szervokormány szivattyúját, valamint a légrugózás és a légfék, illetve a légkondicionálás kompresszorait. Ezután építették be a hajtott tengelyre csatlakozó elektromos motort, a 210 kilowattóra energiatároló képességű lítiumion-akkumulátorblokkot, a 22 kilowattos fedélzeti töltőt. Új, elektromos segédberendezéseket kapott: elektromos légkompresszort, szervoszivattyút és klímakompresszort, illetve fülkefűtést. A projekt következő lépése a vonatkozó előírások szerinti forgalomba helyezés, majd az üzemeltetői tesztek következnek. Az átépítés a Renault Trucks lyoni CampX by Volvo Group fejlesztőlétesítményében valósult meg.
A Mercedes-Benz és Setra buszok újdonságai: Biztonsági játékosok
Részlegesen önvezető turistabusszal faltuk az autópályás kilométereket, míg a szűk ügyességi pályán kamerák egész hada segítette a manőverezést. Kézzelfoghatóan bizonyította a vezetésbiztonsági rendszerek terén úttörő szerepét a Daimler Buses.
MAN eTruck: Tápos Leó
Találós kérdés következik! Oroszlán, mégsem harap, középmotoros, mégsem versenyautó és „elemről” megy, mégsem gyerekjáték. Mi lehet ez? Természetesen az MAN legelső nehézkategóriás elektromos teherautó-családja, az eTGX és eTGS testvérpáros.
Szívóskodik!
Filigrán háziasszonyok rémálma, egyúttal a kétbalkezes ezermesterek álma lehetne a Mercedes-Benz gigantikus porszívója.
A Közlekedési Kultúra Napja: Együtt a közlekedésben, együtt a közlekedésért
Idén tizedik alkalommal rendezték meg a közlekedési kultúra napját, amellyel az udvarias és biztonságos közlekedést ünnepeljük. A kezdeményezés megálmodójával, Bíró Józseffel beszélgettünk arról, hogyan lehetne minden nap a kulturált közlekedés napja.
Ford SuperVan 4.2: Gyorshegymászó
Ahogy a krétás mancsú kétlábúaknak, úgy a négykerekűek számára is tartanak hegymászó versenyt. A Ford tavaly egy SuperVan 4.2 hiperfurgonnal állt rajthoz a legendás Pikes Peak felfutón, az ideire pedig egy szintén elektromos pickuppal készülnek.
Volvo FH16: A világ tetején
Elektromos hajtás, üzemanyagcella, bioüzemanyag, a nagy kavalkádban a Volvo Trucks szakembereinek még arra is jutott figyelme, hogy visszahódítsák a legerősebb dízelmotor címét. Az új király a D17 erőforrás 780 lóerővel.