Több mint ötven autót vitt el a Ford a SEMA-kiállításra, amelyből 11 példány a szabadidő-járműveiből és pickupjaiból került ki. Mi most az utóbbiakat mutatjuk meg, ugyanis nyolc platóst építettek át. Kezdjük a legnagyobb példánnyal, amely a Project SD126 kódnéven fut és egy Super Duty F-250 XLT átalakítást takar. A rövidfülkés változatból szinte egy bigfootot (avagy monster truckot) faragtak, miközben az a cél lebegett a tervezők szeme előtt, hogy egy brutális terepjáró szülessen. A 3,2 méter tengelytávolságú modellt a versenysportban már bizonyított BDS és FOX felfüggesztésekkel szerelték fel, illetve 106 centiméter átmérőjű kerekekkel, amelyekhez a sárvédőket is kiszélesítették. A fülkében versenyülések kaptak helyet, ötpontos biztonsági övekkel. Emellett off-road navigáció és egyedi hangrendszer teszi teljessé a tuningot.
V8-as, 6,7 literes turbódízel motor hajtja, hatfokozatú automatikus sebességváltó segítségével
Az Air Design az 1990-es évek sport-pickup mániáját idézte fel a Ford F-150 átépítésével. Sokak álomautójának számított anno a Lightning változat, és ezt a vágyat lovagolta meg a tuningcsapat. Látványos az ültetés, illetve a karosszériakiegészítők tömkelege. A legszembetűnőbb a motorházfedélbe és az első lökhárítóba vágott légbeömlőnyílások. Nem kevésbé feltűnő a raktér fedele, amelynek végén légterelő fokozza a sportos hangulatot. Minden részegység CAD tervezéssel készült, így ezek pontosan illeszkednek a duplafülkés Ford F-150 SuperCrew karosszériájához.
3,5 literes, V6-os EcoBoost motor mozgatja, tízfokozatú automatikus sebességváltóval
Igazi modern kalandor az A.R.E tálalásában készült Ford F150 XLT SuperCrew. A pickup-kiegészítőket forgalmazó cég feltűnő vörös színű járgánya zárt felépítményt kapott, amellyel jól elkülönül a SEMA során látott többi Ford platóstól. A hátsó felépítményen kívül az A.E.R. raktárából származnak a tetőn elhelyezett csomagtartók, illetve a LED-fények, is, amelyeket az első lökhárítóba integráltak. A fényforrásokból a hűtőrácson elhelyezett díszléc két szélére is jutott, „megfűszerezve” a dizájnt.
V6-os, 3,5 literes EcoBoost motor kapott helyet a motorházfedél alatt, amelynek erejét tízfokozatú automatikus sebességváltó továbbítja a kerekek felé
Már az első pillantásra látszik a CJ Pony Parts pickupján is, hogy hatalmas móka vele a terepezés. Az F-150 alapjaira épített masina nem illetődik meg, ha egy kanyar után eltűnik előlünk az aszfaltozott út. A 18 centiméterrel megemelt futómű és a terepgumik látványa a földutakra csábít. Az autó mozgatásáról a 3,5 literes EcoBoost egység gondoskodik, amelynek hangját a Ford Performance kipufogórendszere teszi morcosabbá.
A V6-os motor mellé ebben a modellben is tízfokozatú automatikus váltó társul
A versenypályák világa ihlette az RK Sport pickupját, amelynek alapja a Ford F-150 XLT SuperCab. Terepjárásra valószínűleg alkalmatlan, ám ezért kárpótolhat a versenyautós hangulat a kétszínű fényezéssel és a csillag alakú fekete könnyűfém keréktárcsákkal. Emellett a motorházfedélbe vágott rendkívül harcias légbeömlőnyílás is az utcai harcos imázst erősíti. Tovább vizslatva a részleteket feltűnik az egyik legmenőbb is: a fekete alapú Ford embléma. Külsőre tehát egy izomautó benyomását próbálja kelteni ez a gép, pedig „csak” a 2,7 literes, V6-os EcoBoostot kapta, tízfokozatú automatikus sebességváltóval.
Szénszálas műanyagból készült többek között a motorházfedele, az első lökhárító alatti kis légterelő, a hűtőrács díszítőeleme és a küszöblécei
Még több erő, még nagyobb szórakozás! Ez lehetett a jelszavuk az RTR tuningmestereinek, amikor megalkották a saját F-150 átiratukat. Az ötliteres, V8-as motor erejét tízfokozatú automatikus sebességváltó továbbítja mind a négy kerék felé. Igazából a külseje nem is annyira árulkodó. Persze, mutatósak a matt fekete műanyagok, a könnyűfém keréktárcsák és a védőlemez az első lökhárító alatt, ám ezekkel a kiegészítőkkel együtt is egészen szolid maradt a külcsín.
A műszerfalon Vaughn Gittin Jr. aláírása díszeleg. A drift kedvelőinek biztosan ismerősen cseng név
Eljutottunk a legmélyebbre ültetett F-150 pickuphoz, amelyet a Tjin követett el. A légrugós futóművel egészen az aszfaltig ereszthető az autó orra, aminek persze értelme nincs, ám egyesek szerint látványos… de hát ízlések és pofonok. Az aranyszínű könnyűfém keréktárcsák valóban jól harmonizálnak az egyedi fényezésű karosszériával és az ötliteres, V8-as motor is a piros pontokat gyarapítja. A készítők sem teljesen elmebetegek, hiszen az F-150 kétkerékhajtású változatát építették át használhatatlanra, és nem a 4×4-est alázták meg.
A Rotiform keréktárcsái annyira jól néznek ki, hogy megbocsátjuk, amit az autóval műveltek
Egyszerűen csak „Az operátor” néven emlegetik a Hellwig kreálmányát. A Ford F-350 Super Duty alapjait használták, és szerencsére ennél a járműnél a rendeltetésének megfelelő tulajdonságokat tuningolták, így egy igazi kalandor vált belőle. A platóján egy quadot szállít, a teherbírását a Hellwig légrugói és hátsó stabilizátorai növelik. A 6,7 literes Powerstroke motorja pedig gondoskodik arról, hogy még a hátán hordott quaddal is felmásszon a domboldalakon.
Kamuflázs fényezése is kalandor génjeire utal
Érdekes látni, hogy még a sokak szerint unalmas munkaautónak tartott pickupokból is mennyi fantáziadús járművet képesek kialakítani a tuningcégek. Hamarosan tovább szemezgetünk a SEMA kiállításon felbukkant haszonjárművek között.