Június 10-én a Volvo Hungária Kft. biatorbágyi márkaszervizében rendezték meg a Renault Trucks Optifuel Challenge 2017 magyarországi döntőjét, ahol 22 hivatásos tehergépkocsi-vezető mérte össze tudását a hatékony járművezetés terén.
Hirdetés:

Folyamatosan gyarapítja járműveiben a tüzelőanyag-hatékony üzemelést segítő, illetve fokozó technológiák sorát a Renault Trucks. Azonban ezek csak akkor tudják jól kifejteni hatásukat, ha a gépkocsivezetők megfelelően használják, illetve kihasználják ezeket. Ennek fontosságára hívja fel a figyelmet a Renault Trucks Optifuel Challenge versenysorozat.
Más hasonló járművezető-versenyekkel ellentétben a francia márka nem tartott területi elődöntőket, sőt, nevezni sem online elméleti teszt kitöltésével lehetett. A fuvarozóvállalkozók kaptak lehetőséget, hogy benevezzék munkatársaikat a versenyre, akiknek vezetési stílusát két héten keresztül figyelték és értékelték a Renault Trucks Optifleet rendszer Eco Score pontozásának segítségével. Az volt a feltétel, hogy az érvényes nevezéshez legalább háromezer kilométert kellett fuvarfeladat teljesítése közben megtenniük. Összesen 180 gépkocsivezető regisztrált érvényesen a versenyre, akik közül a kiértékelés alapján a 23 legjobb pontszámot elérő sofőr vehetett részt az országos döntőn.

 -

Domokos Attila Sándor, a TT Sped Kft. gépkocsivezetője

Itt négy egyforma specifikációjú, 36 tonna összgördülőtömegű, minden hatékony üzemelést elősegítő technológiával ellátott Renault Trucks T 480 Sleeper gyári tesztszerelvény állt a pilóták rendelkezésére. A biatorbágyi telephelyről kifordulva az 1-es főúton kellett elmenniük a zsámbéki kereszteződésig, onnan felhajtottak az M1 autópályára, a tóparki kihajtónál áttértek az M0 autóútra, majd onnan az 1-es főúton visszaértek a márkaszervizbe. Az igen változatos összetételű, 25,6 kilométer hosszú kört harminc percen belül kellett teljesíteniük, ezt túllépve percenként 0,3 pont levonás járt az Eco Store által adott értékelésből.
A végeredmények igen tág szórást mutattak, hiszen a legrosszabb pontszám 7,5 volt, míg a legjobb 9,9 a maximálisan elérhető 10,0-ből, ám nagyon sokan szereztek 9,0 feletti pontszámot. A dobogó legfelső fokára Domokos Attila Sándor állhatott fel, aki közel száz százalékos teljesítményt nyújtott, akárcsak mindennapos munkája során az elmúlt hónapokban. Ráadásul úgy, hogy még semmilyen járművezető-továbbképzést sem végzett el, vagyis autodidakta módon sajátította el a hatékony vezetés fogásait, mondta el a győzelem pillanatai után adott interjúban. Így Domokos Attila Sándor vehet majd részt magyar színekben Madridban az európai döntőn. Ott a győztes pilóta fődíja tízezer euró lesz, míg munkáltatója egy új Renault Trucks T nyerges vontatót kap majd.

A Renault Trucks Fuel Challenge magyarországi döntőjének eredményei
HelyezésNévPontszámDíjMunkáltatóMunkáltató díja
1.Domokos Attila Sándor9,91000 eurós Renault Trucks shop utalványTT Sped Kft.3000 eurós szervizutalvány
2.Szabados János9,7750 eurós Renault Trucks shop utalványMoltrans Kft.2000 eurós szervizutalvány
3.Farkas Károly9,6500 eurós Renault Trucks shop utalványSiótrans Kft.1000 eurós szervizutalvány