Idén júniusban ünnepli fennállásának 125. esztendejét a Hella. Természetesen ezen idő alatt nem ragaszkodtak görcsösen ahhoz az 1908-ban bemutatott, automobilok számára fejlesztett acetilénlámpához, ami elhozta számukra a legelső sikereket.
Sőt, különösen innovatív márkaként jegyzik őket a járműgyártás történelemkönyvében. Legutóbb a Daimler Buses városi- és távolsági autóbuszaihoz terveztek újszerű hátsó lámpatesteket. Olyanokat, amikről a járművek hovatartozása magabiztosan beazonosítható, hiszen minden gyártó számára fontos szempont a márkaidentitás. Természetesen ez csupán hab a tortán, hiszen végső soron a biztonság, vagyis a mindenkori láthatóság a hátsó lámpatestek legfontosabb ismérve. Mindenesetre az új LED-technikájú Hella lámpák mindkettőre garanciát vállalnak a szabadalmaztatott fényfüggöny-technológia révén. Hiszen nagy mozgásteret adnak a formatervezők kezébe, akik így valóban szabadon engedhetik fantáziájukat. Egyúttal a minden korábbi Hella terméknél nagyobb, kilencszáz négyzetcentiméteres fényfüggöny révén még nagyon rossz látási viszonyok között is szó szerint tündökölnek.

Rába S22.217-6.2-003: Vasorrú Rába
Ha csak annyit hallottunk volna róla, hogy vasorrú és bogi, rögtön arra asszociálhatnánk, hogy mai kisfilmünk főszereplője Boglárka, a kerékerdei illetőségű, seprűnyélen táncoló boszorkány. Erről szó sincs, hiszen továbbra is haszonjárművekről mesélünk!

Volkswagen Crafter teszt: Megéri cserélni?
Alaposan megújult a Volkswagen Crafter. Az újdonságok sorában digitális műszeregységet, új fedélzeti információs és szórakoztató rendszert és gazdag biztonsági arzenált is találunk. Mit jelent mindez a mindennapokban, megéri lecserélni?

Tatra T158 Phoenix: Lengőtengelyes csőmester
Kevés haszonjárműgyártó élte túl a keleti blokkban a Kölcsönös Gazdasági Segítség Tanácsa, röviden KGST, összeomlását.

Renault Master L3H2: Feketeöves mester
Nap mint nap szürke eminenciásként róják az utakat. Tudjuk, hogy léteznek, minden nap találkozunk legalább egy példánnyal, mégsem vesszük igazán észre. Pedig hagyományosan kategóriájuk legpraktikusabb és legnagyobb egyedei közé tartoznak.

Volkswagen Transporter T3 és T4 Air Start Unit (ASU): Reptéri széltolók
Minden túlzás nélkül állíthatjuk, hogy mai főszereplőinktől elállt a lélegzetünk, mégsem szenvedtünk oxigénhiányban. Sőt!

Daimler Buses eMobility Days: Villanybuszt mindenkinek!
Már háromszáznál is kevesebbet kell csak aludni, hogy bemutassák a Mercedes-Benz Intouro elektromos változatát! Az előzetes kapcsán mögé nézünk egy picit, hogy milyen lehetőségeket és kihívásokat hordoz a normálpadlós helyközi villanybusz.