Nyugat-Európában hidrogénezett növényi olajokkal (HVO) is üzemképesek lesznek 2023 első negyedévétől a Toyota dél-afrikai köztársaságban gyártott Hilux és Land Crusier modelljei.
Így csatlakoznak a Proace haszonjárművek családjához, amelyek már most vígan elfogadják a száz százalékban megújuló forrásból származó HVO100-at . Az átalakított befecskendező rendszer nagyobb mennyiségű tüzelőanyagot juttat az égéstérbe, mivel a növényi olaj a gázolajhoz képest kevésbé sűrű. Pozitív hozomány, hogy a beavatkozást követően valamelyest növekszik az alvázas modellek teljesítménye.
Eközben a Toyota Motor Corporation az Isuzu Motors, a Hino Motors, valamint a Suzuki és a Daihatsu gyártókkal és a Yamamoto Transport vállalattal együttműködve egy egységesített, tölthető és cserélhető akkumulátorrendszeren dolgozik. Amellyel a haszonjárművek számára gyakorlatilag megszűnne a várakozás „tankoláskor”, a járművektől függetlenül is tölthetők lennének. Ezt egy szerényebb töltőhálózat is ki tudná szolgálni, kevesebb akkumulátorra lenne szükség. Ráadásul a mostani megoldásoknál sokkal rugalmasabban, csupán annyi energiatárolót kellene magunkkal cipelni, amennyi valóban szükséges. És ez még mindig nem minden, hiszen egy olyan cserélhető, öt kilogrammos, mobil hidrogén-kapszulát is fejleszt a Toyota és a Woven Planet, amely nemcsak a járművek, hanem akár az otthonok energiaellátását is forradalmasíthatja.