Hirdetés:

Új gumiabroncsokkal bővíti SmartFlex termékcsaládját a Hankook. Az AH51 a kormányzott-, a DH51 pedig a hajtott tengelyek biztonságos és tartós kapcsolatát segíti elő az útfelülettel.

Eddig sem nevezhettük egysíkúnak a három hegycsúcs és hópihe (3PMSF) tanúsítványnak köszönhetően egész évben használható Hankook SmartFlex palettáját. A helyi, regionális, valamint távolsági fuvarozástól egészen az építőipari felhasználásig válogathatunk a céljainkhoz legmegfelelőbb gumiabroncsok között. Legutóbb kiváló minőségű anyag-, intelligens dizájn-, valamint futófelület-technológiával optimalizálta prémiumkivitelű haszonjármű-gumiabroncsainak kínálatát a Hankook. A SmartFlex AH51 és DH51 elődjéhez, a 31-es sorozathoz képest tizenöt (AH) és húsz (DH) százalékkal nagyobb futásteljesítménnyel kecsegtet. Nagyságrendileg 10 százalékkal csökkent a gördülési ellenállás, ezáltal a fogyasztás, valamint az egy kilométerre eső költségek is.

Előremutató megoldások

A Hankook szabadalmaztatta a szabályozott merevségű kontúrtechnológiát (SCCT), ami az alkalmazás függvényében egyenletesebb belső nyomáseloszlást biztosít. Ez nemcsak a menetstabilitásra, hanem az abroncs élettartamára is jótékonyan hat. Az övrétegnél és a szövetváznál nagy erősségű acélhuzalt alkalmaztak. Többek között ennek köszönhető, hogy a Hankook saját újrafutózási eljárásával a SmartLife szövetváz akár 250 százalékkal megnövelheti az új abroncsok élettartamát. Törékeny környezetünk mellett ennek leginkább az üzemeltetők hízókúrát tartó pénztárcája fog örülni. Az innovatív gumikeverékben megnövelték a kis csillapítású anyagok arányát, így csökkentették a viszkoelasztikus teljesítményveszteséget. Ezzel kevesebb energia megy veszendőbe, ami jelentősen hozzájárul a fogyasztás csökkentéséhez. Ráadásul az új abroncsok ellenállóbbak a repedésekkel, valamint az anyagfáradással szemben is, továbbá kevésbé melegednek. A DH51 öt helyett négy csatornával rendelkezik, ami a szélesebb futófelület mellett a megnövekedett felfekvési felületben nyilvánul meg. Ez szintén jótékonyan hat a tapadásra, valamint a futásteljesítményre.

Kopottan sem haszontalan

A profil legaljáig nyújtózkodó, egymásba kapaszkodó háromdimenziós lamellák csökkentik a blokkok mozgását a futófelületen. A különleges lamellák, valamint a regenerálódó futófelület a mintázat 40-70 százalékos kopottsága esetén nyer jelentőséget, hiszen összetartja a blokkokat, ezáltal biztosítja a futófelület stabilitását. A Hankook mérnökei szó szerint a legutolsó milliméterig megtervezték az AH51/DH51 testvérek futófelületének profilmélységét. Hetven százalékos kopásánál előbukkannak azok az addig rejtett mintázatok, amik továbbra is biztosítják a gumiabroncs biztonságos tapadását. Tesztek bizonyították, hogy az abroncsok a kopás előrehaladtával is megtartják jó tulajdonságaikat, különösen nedves útfelületen. Novembertől egyes európai piacokon kirakatba kerül az első hat méret, amiből három hazánkban is elérhetővé válik. Várhatóan jövőre további méretek és országok irányába növekszik majd az „ötvenegyesek” kínálata.