Hirdetés:

Nemcsak a zászlóshajóját, az F-Max nyerges vontatót korszerűsítette a Ford Trucks, hanem a korábban Cargo néven ismert közúti, illetve építőipari fülke-alvázas modelljeit is. Ezek a kényelmet és a hatékonyságot egyaránt fokozó újításokat kaptak.

Jóval régebb óta szolgálnak a sokáig Cargo típusnév alatt futó közúti és építőipari fülke-alvázas modellek a Ford Trucks kínálatában, mint a kifejezetten hosszú távú fuvarozásra kifejlesztett F-Max nyerges vontató, így ezek sem maradhattak ki a gyártó idei átfogó korszerűsítési programjából. A tervezők azonban nem a formaságokra összpontosítottak, hanem a műszaki tartalomra.

A Ford Trucks közúti és építőipari fülke-alvázas modelljei immár ZF kilencfokozatú, automatizált váltóval is készülnek

Így a legjelentősebb újítás ezekhez a tehergépkocsikhoz a ZF kilencfokozatú, automatizált sebességváltója, amely akár 1500 newtonméter bemeneti nyomatékig alkalmazható. Ez amellett, hogy jelentősen kényelmesebbé teszi a vezetést, főként városi környezetben, a tüzelőanyag-fogyasztást is mérsékli a mindig optimális fokozatválasztással. Míg a manuálishoz képest gyorsabb fokozatváltásai például az építőipari járműveknél vagy a tűzoltóautóknál különösen előnyös. Továbbá a közúti modellek immár kormányzott hátsó segédtengellyel is rendelhetők, amely akár 17 fokos kikormányzási szöget is lehetővé tesz harminc kilométer/óra sebességig.

A fülke-alvázas Ford Trucks tehergépkocsik fontos újdonsága a kormányozható hátsó segédtengely

Ennek köszönhetően kilenc százalékkal is kisebb lehet a fordulási kör sugara. Így a 6×2-es járművek a 4×2-es modellekével vetekedő fordulékonyságot nyújtanak, nem is beszélve a kisebb abroncskopásról. Mindezek szűk városi utcákon igen fontos előnyöket jelentenek például egy áruterítő vagy hulladékgyűjtő teherautónál. A Ford Trucks közúti és építőipari fülke-alvázas modelljeinek újdonságai tehát a járművezetők számára kényelmesebbé és egyszerűbbé, míg az üzemeltetőknek gazdaságosabbá teszik a tehergépkocsik használatát.