Hirdetés:

Megállapodást kötött a Hino és a Toyota egy üzemanyagcellás hajtású nehézkategóriás tehergépjármű kifejlesztéséről az észak-amerikai piac számára. Ehhez a Hino adja majd az alvázat és a fülkét, a Toyota pedig a hajtásláncot.

Rohamosan nő az érdeklődés Észak-Amerikában az elektromos hajtású nehézkategóriás, azaz ottani besorolás szerint 8-as osztályú tehergépkocsik iránt, azonban a hálózatról tölthető akkumulátoros megoldások a saját tömeg, a hatótávolság és a töltési idő terén is jócskán hagynak még kívánnivalót maguk után. Ezzel szemben a hidrogénnel működő üzemanyagcellás elektromos járművek már ma a dízelüzemű modellekéhez hasonló használati jellemzőket nyújtanak.
A Toyota pedig több mint húszévnyi tapasztalattal a háta mögött az üzemanyagcellás hajtások fejlesztésének egyik élenjárója. Elég csak a régóta sorozatgyártású Mirai személyautóra gondolni, ám a japán gyártó üzemanyagcellás áramfejlesztők, autóbuszok, kisebb-nagyobb elosztó tehergépjárművek, sőt, még vasúti járművek kifejlesztésén is dolgozik.

A Kelet-Japán Vasúti Vállalat, a Hitachi és a Toyota együttműködésében fejlesztik ezt a vasúti tesztjárművet, amelynek hajtásáról hidrogénnel működő üzemanyagcellákból és külső forrásból tölthető akkumulátorokból álló hibrid rendszer gondoskodik

Az idén október elején kötött együttműködési megállapodás értelmében az új, háromtengelyes, csőrös felépítésű nyerges vontatóhoz ezért a Toyota biztosítja majd az üzemanyagcellás hajtásláncot. A Hino pedig az újonnan kifejlesztett XL sorozat alvázát és fülkéjét viszi a házasságba. A két gyártó egyelőre nem árult el konkrét műszaki adatokat. Csupán annyit közöltek, hogy a jármű csendes és erős lesz, valamint csak tiszta vízgőzt ereget majd a légkörbe működése közben, de ennyit magunktól is kitaláltunk volna. A nyerges vontató első bemutatópéldánya várhatóan a jövő év első felére készül el. Ez a projekt egyébként annak a partnerkapcsolatnak a következő lépcsője, amelynek keretében a Toyota és a Hino egy szintén üzemanyagcellás, 25 tonna össztömegű, háromtengelyes, dobozos felépítményű elosztó tehergépkocsi kifejlesztésén dolgozik közösen a japán piac számára. E jármű közúti tesztjei várhatóan 2022 tavaszán kezdődnek majd.

A Toyota Mirai személyautó üzemanyagcellás rendszerét használja a Tokuyama és a Toyota közös áramfejlesztője, amely ötven kilowatt teljesítmény leadására képes