Megállapodást kötött a Hino és a Toyota egy üzemanyagcellás hajtású nehézkategóriás tehergépjármű kifejlesztéséről az észak-amerikai piac számára. Ehhez a Hino adja majd az alvázat és a fülkét, a Toyota pedig a hajtásláncot.
Rohamosan nő az érdeklődés Észak-Amerikában az elektromos hajtású nehézkategóriás, azaz ottani besorolás szerint 8-as osztályú tehergépkocsik iránt, azonban a hálózatról tölthető akkumulátoros megoldások a saját tömeg, a hatótávolság és a töltési idő terén is jócskán hagynak még kívánnivalót maguk után. Ezzel szemben a hidrogénnel működő üzemanyagcellás elektromos járművek már ma a dízelüzemű modellekéhez hasonló használati jellemzőket nyújtanak.
A Toyota pedig több mint húszévnyi tapasztalattal a háta mögött az üzemanyagcellás hajtások fejlesztésének egyik élenjárója. Elég csak a régóta sorozatgyártású Mirai személyautóra gondolni, ám a japán gyártó üzemanyagcellás áramfejlesztők, autóbuszok, kisebb-nagyobb elosztó tehergépjárművek, sőt, még vasúti járművek kifejlesztésén is dolgozik.
Az idén október elején kötött együttműködési megállapodás értelmében az új, háromtengelyes, csőrös felépítésű nyerges vontatóhoz ezért a Toyota biztosítja majd az üzemanyagcellás hajtásláncot. A Hino pedig az újonnan kifejlesztett XL sorozat alvázát és fülkéjét viszi a házasságba. A két gyártó egyelőre nem árult el konkrét műszaki adatokat. Csupán annyit közöltek, hogy a jármű csendes és erős lesz, valamint csak tiszta vízgőzt ereget majd a légkörbe működése közben, de ennyit magunktól is kitaláltunk volna. A nyerges vontató első bemutatópéldánya várhatóan a jövő év első felére készül el. Ez a projekt egyébként annak a partnerkapcsolatnak a következő lépcsője, amelynek keretében a Toyota és a Hino egy szintén üzemanyagcellás, 25 tonna össztömegű, háromtengelyes, dobozos felépítményű elosztó tehergépkocsi kifejlesztésén dolgozik közösen a japán piac számára. E jármű közúti tesztjei várhatóan 2022 tavaszán kezdődnek majd.