Két új integrált elektromos hajtótengelyt is bemutatott az Allison, mindkettő kifejezetten az adott járműtípushoz kifejlesztett, kulcsra, azaz jelen esetben beépítésre kész megoldás.
Hirdetés:

Lépést tartva a korral az Allison Transmission is bemutatta a közép- és nehézkategóriás haszonjárművekhez kínált elektromos hajtott tengelyeit, azaz e-tengelyeit. Az AXE Series a világ egyik legerősebb teljesen integrált elektromos hajtásrendszere, amelyet úgy terveztek meg, hogy illeszkedjen a tehergépkocsik alvázkeretéhez a hagyományos tengelyek helyén. Az új tengely az egy vagy két villanymotort, a kétfokozatú váltót, az olajhűtőt és az olajszivattyút is magában foglalja, továbbá teljesítményelektronika is tartozik hozzá. Az 1,6 millió kilométerre tervezett élettartamú AXE Series két villanymotorral 400 kilowatt (544 lóerő) folyamatos vagy 550 kilowatt (748 lóerő) csúcsteljesítményt nyújt, és persze a fékenergia visszatermelésére is alkalmas. Az új e-tengelyt egy Peterbilt 579EV nyerges vontatóba építve teszteli a gyártó, és mivel a 6×4-es járműbe két ilyen tengely is került, a legnagyobb teljesítmény 1100 kilowatt, azaz 1496 lóerő.

 

 -

Allison AXE Series

Alacsonypadlós buszokhoz pedig az ABE Series kerékagymotoros portáltengelyt kínálja az Allison Transmission, amely szintén az egyik legerősebb, ugyanakkor legkompaktabb a kategóriájában. Akárcsak az AXE, az ABE is egy zárt rendszerben tartalmazza a villanymotorokat, az egy- vagy kétfokozatú erőátvitelt, az olajhűtőt, az olajszivattyút és a teljesítményelektronikát. Ez a tengely háromajtós szóló, csuklós és emeletes buszokhoz is használható. A 13 tonna teherbírású e-tengely folyamatos teljesítménye 400, míg csúcsteljesítménye 550 kilowatt. A rendszer 700 és 1000 milliméter széles közlekedőfolyosóval ellátott buszokhoz is alkalmazható. Az ABE Series tengely a Foothill Transit közlekedési vállalat megrendelésével Alexander Dennis Enviro500 típusú, háromtengelyes, emeletes buszokban debütál Észak-Amerika helyközi és elővárosi buszjáratain.

 -

Allison ABE Series