Két amerikai cég, a Nuro és a Kroger teljesen önvezető járművekkel kísérli meg az online rendelt áruk kiszállítását. Egy arizonai kisvárosban kezdték tesztelni a rendszert.
Hirdetés:

Teljesen automatizált, önvezető járművekkel szállítaná házhoz a megrendelt árucikkeket a Google csapatából kivált szakemberek által 2016-ban alapított startup, a Nuro és partnercége, a Kroger amerikai élelmiszerlánc. Mindehhez saját fejlesztésű, elektromos hajtású járműveket gyártottak, a teszteléseket már meg is kezdték idén ősszel az arizonai Scottsdale városában.

A személyautóknál is kisebb méretű, furcsa külsejű, dobozalakú járműveket úgy tervezték, hogy azokban sem vezető, sem utas nem fér el. Mindent a számítógépekre bíznak, ígéretük szerint a gyalogosok és az autósok számára még a szállított árunál is nagyobb biztonságot nyújtanak. Annyira törekednek a balesetek elkerülésére, hogy csak negyven kilométer/óra sebességgel közlekednek a város bizonyos területein a járműveik, de még az előre meghatározott útvonalakon is csak megfelelő időjárási körülmények között tesztelik a rendszert. Ráadásul úgy programozzák be a járműveket, hogy amennyiben elkerülhetetlen lenne egy ütközés, önfeláldozóak legyenek.

 -

A Nuro járművei jóval kisebbek a személyautóknál, embereknek nem is terveztek benne helyet

Ha élesben is be tudják indítani a házhozszállítást, a megrendelő mindent online intézhet, webes felületen vagy alkalmazás segítségével: itt rendelheti meg a Kroger áruházból a termékeket, majd egy térképen nyomon követheti a járművet, egészen addig, amíg meg nem érkezik a megadott címre. A jármű oldalsó ajtaját pedig a cég által küldött kód segítségével nyithatja ki az ügyfél, majd kiveheti a megrendelt árut. A kezdeti időszakban a vásárlók megnyugtatása érdekében azonban még telefonos diszpécserektől is lehet segítséget kérni, ugyanakkor ez az egyetlen olyan része a szolgáltatásnak, ahol élő emberi erőforrást használnak, minden mást számítógéppel működtetnek.

 -

Egy kód segítségével nyitható az ajtó és kivehető a megrendelt áru

A Nuro reményei szerint a kisméretű, egyelőre R1 néven emlegetett prototípusból, ha beindul az üzlet, gyorsan és sokat tudnak majd gyártani, hogy lépést tarthassanak az igényekkel. Arra számítanak ugyanis, hogy a viszonylag olcsó, öt dollár kilencvenöt centes (mintegy ezerhatszáz forintos) díj sokak számára megfizethető és így népszerűek lehetnek az amerikai piacon.