Mi sül ki egy több száz lóerős kompakt személyautó és egy pickup keresztezéséből? Szerencsés esetben egy olyan bitang „haszonjármű”, mint amilyet a Honda mutatott be a Civic Type R alapjain. Biztosan sokan elfogadnák munkaeszközként. Mi is.
Hirdetés:

Hallottunk már olyanról, hogy egy nagy, ismert járműgyártó valami olyat alkot, ami nem igazán illik a cég profiljába. Hasonlóképpen jött létre a Honda Civic Type R Pickup Truck tanulmány, korántsem áprilisi tréfaként. A japán márka angliai üzemében, Swindonban készülő Civic Type R alapjaira épült modell a különleges projektekért felelős részleg munkája. Ők „Project P” fedőnéven alkották meg a legerősebb Civic kétüléses, platós kivitelét. A tanulmány elkészítéséhez a Type R egy előszériás példánya szolgált – amelyek egyébként többnyire amúgy is a zúzdában végzik. A sorozatgyártású alapoknak köszönhetően az autó látványától átélt első sokk után láthatjuk, hogy „egyszerű” átépítéssel jött létre ez a pickup.

 -

Swindonban készült a ralivörös színű Honda Civic Type R pickup változata

A pickup Civic Type R a B-oszlopig teljesen megegyezik személyautó társával. Csupán az autó fara alakult át, oly módon, hogy a hátsó ülések és a csomagtartó helyét a legegyszerűbb módon építették be. Megmaradt viszont a jellegzetes hátsó lámpa és a jókora légterelő. Ugyanakkor a raktérajtó is az eredeti irányba, felfelé nyílik, nem a pickupok esetében megszokott módon, lefelé. Ez nyilván megnehezíti a platóra rakodást, és egyúttal a kétkedők számára is megerősíti a tényt: neve ellenére a Civic Type R Pickup Truck nem igazi pickup. Természetesen az autó sorozatgyártását sem tervezi a Honda, ez a tanulmány ugyanis csupán azt demonstrálja, hogy mire képes a Hondánál a különleges projektekért felelős csapat, ha szabad kezet kap.

 -

Fűnyírószállításhoz fejlesztve?

A tanulmány Civic Type R Pickup műszakilag tehát teljesen megegyezik a sorozatgyártású változattal. Motorja, futóműve és sebességváltója is „gyári”, azaz kétliteres, turbófeltöltős motorjának 320 lóereje hajtja az első kerekeket, hatfokozatú manuális sebességváltón keresztül. A pickup is kevesebb mint 6 másodperc alatt gyorsul 100 kilométeres tempóra, ám az már kérdés, hogy megfutja-e a személyautó kivitel 272 kilométer/órás végsebességét. Az viszont biztos, hogy ebben is elérhetők a kényelmet vagy a gyorsaságot előtérbe helyező menetprogramok. Mindezek ismeretében a tanulmány alkotói azon is gondolkodnak, hogy a Nürburgringre viszik művüket, hátha sikerül vele megfutni a leggyorsabb elsőkerékhajtású pickup köridejét. Utána pedig a gyár területén a fűnyírók szállításában tervezik hasznát venni az autónak…

 -

Nem praktikus, de legalább villámgyors a Civic Type R pickup