Már csak körülbelül 230-at kell aludni: a Mercedes-Benz a városi autóbusza, a Citaro teljesen elektromos verziójának premierjét a 2018-as hannoveri IAA szakkiállításra tervezi. A gyártó 2018 végére ígéri a busz sorozatgyártását.
Hirdetés:

Egyre komolyabban veszik a gyártók a helyileg nulla károsanyag-kibocsátással üzemelő haszonjárművek kérdését, és folyamatosan jelennek meg az alternatív hajtásláncú modellekkel. Ez a témakör leginkább a városi közlekedést és áruszállítást érinti, ezért nem meglepő, hogy a fejlesztésekkel leginkább az autóbuszokra és a disztribúciós járművekre koncentrálnak. A Mercedes-Benz ősszel mutatta be a Citaro hibrid verzióját, majd alig egy hónappal később már hírt adott arról, hogy immár a teljesen elektromos változat első tesztjeit is lefolytatta. Nézzük hát, mitől olyan különleges ez az autóbusz!
A busz számára az energiát lítiumion-akkumulátorok tárolják. Az akkumulátorcsomag moduláris rendszerű, ezért egyedileg testre szabott megoldások alakíthatók ki, így könnyen megfelelnek a városi alkalmazások által támasztott követelményeknek. Mindamellett, hogy az autóbusz hagyományos módon, a végállomáson csatlakozó aljzatból tölthető, a Mercedes-Benz módot biztosít az út közbeni lehetőség szerinti töltésre is. A járművet a hátsó tengelyén elhelyezett elektromos kerékagymotorok hajtják, csakúgy, mint a Citaro G BlueTec Hybrid autóbuszt, amelyben ez a hajtási rendszer már sokat bizonyított az elmúlt években. Az autóbusz hajtásrendszerének, illetve  légkondicionálójának a hőgazdálkodását is tovább finomították, így kevesebb energiát fogyaszt, a jármű hatótávolsága megnő. Az elektromos Citaro autóbuszok már a Mercedes-Benz szokásos tesztciklusát is teljesítették, sikeresen vették mind az északi sarkkör fogvacogtató időjárási viszonyait és vezetési körülményeit, mind a spanyolországi Sierra Nevada nyári hőségét.
A teljesen elektromos hajtású Citaro autóbuszt 2018 szeptemberében a hannoveri IAA haszonjármű-kiállításon mutatja be a Mercedes-Benz a nagyközönségnek, sőt jövőre már a sorozatgyártást is elkezdi. Az első járművek leszállításáról szóló szerződést november végén írták alá, a buszok jövő év végén állnak forgalomba Németországban. 

 -

Az autóbuszok sikeresen teljesítették az első teszteket Spanyolországban és az északi sarkkör környékén is