Nincs többé rozsdás féktárcsa, sem féktárcsacsere a Continental új New Wheel Concept kerék- és fékrendszere jóvoltából. Manapság a kisebb haszonjárművek között is egyre több elektromos hajtású modellel találkozunk – ezt a rendszert pedig kifejezetten villanymotoros járművekhez tervezték. A New Wheel Concept már felépítésében is jelentősen eltér a hagyományos kerék- és fékrendszerektől. Hiszen a féktárcsát nem a tengely köré, „belülre”, hanem a keréktárcsához közel helyezték, vagyis sokkal nagyobb a sugara. A könnyű és masszív féknyereg került tehát a belső felére, abba alulról harap. A korábbinál jóval nagyobb méretű féktárcsa jóvoltából pedig a szokottnál kisebb erő is elegendő azonos fékhatás eléréséhez. Ráadásul a hagyományosnál csendesebben is működik ez a fékrendszer, ami szintén jelentős előny az egyébként is halk villanyautók esetében.
20 colos méretben mutatta be a Continental a New Wheel Concept tanulmányát
Ahogy Matthias Matic, a Continental Hidraulikus Fékrendszer Üzletágának vezetője mondta, az elektromos járművek a fékrendszerek terén is újfajta megoldásokat igényelnek. Mivel a villanyautók a fékezési energiát is hasznosítják, és a lassuláshoz sem egyből a fékrendszert használják, ezért eleve kisebb a féktárcsa igénybevétele az elektromos meghajtású járművekben. Hosszabb állás után pedig még inkább előfordulhat a féktárcsa rozsdásodása. Hacsaknem alumíniumból készül ez az alkatrész, amivel máris kizárható a fékhatás romlását is okozó rozsdásodásnak még az esélye is. Ráadásul ennek köszönhetően a fék és a kerék egyaránt könnyebb lehet, valamint egyszerűbb a kerék és a fékbetétek cseréje is. Szintén az alumínium előnyei közé sorolható a kiváló hőelvezetés, így a fékezés során fellépő jelentős hőhatás sem okoz gondot. Az eddigi tesztek azt is kimutatták, hogy az alumínium féktárcsa kopása elenyésző, így legfeljebb csak a fékbetétek cseréje válhat szükségessé. Ám ez is jóval egyszerűbb az új felépítésű fékrendszer esetében.
Az eddigiekhez képest a keréktárcsa felépítése is teljesen eltérő
Felépítését tekintve az újfajta kerék- és fékrendszernél a keréktárcsa belső oldalához csatlakozik a féktárcsa. Kerékcserekor tehát csak a keréktárcsa gumiabroncsot hordozó peremét kell leszerelni, a középső rész a helyén marad. Az újfajta koncepció legalább annyira masszív és ugyancsak hatásos fékhatást biztosít, mint hagyományos társai, így nem csak elektromos meghajtású járművekbe építhető be. Tehát fokozott lassításkor, vagy vészfékezéskor megbízhatóan nagy fékhatást nyújt a Continental New Wheel Concept rendszere is. Annak ellenére, hogy a villanyautók az esetek többségében a generátoron keresztül energiát visszatermelve lassítanak, így üzemi fékrendszerük jóval ritkábban jut szerephez. Ám, ha maximális fékerő szükséges, akkor annak időben rendelkezésre kell állni, ennek tudatában fejlesztette a Continental a New Wheel Concept fékrendszert. Már csak az a kérdés, hogy vajon sorozatgyártásba kerül-e, és ha igen, mikor.