Las Vegasban az elosztófuvarozás jövőjébe enged majd bepillantást a svájci Rinspeed. Jól mutatja az idők változását, hogy pár éve már nem a legnagyobb európai seregszemlén Genfben, hanem a Fogyasztói Elektronikai Kiállításon (CES) látható legújabb alkotásuk. A cég eredetileg tuningműhelyként kezdte pályafutását 1979-ben, de 1991 óta több tanulmányautót is készített már. Ezek közös jellegzetessége, hogy mindegyik valamilyen rendhagyó, jövőbemutató ötletre épül, a cég alapítója, Frank M. Rinderknecht kreativitása jóvoltából. A jövő januári CES kiállításra a Snap fantázianevű tanulmánnyal készült a Rinspeed. Eddigi, zömében földi, vízi, illetve kétéltű személyszállítókat felvonultató koncepciói után, a Snap a fuvarozópiac megreformálására is alkalmas lehetne, ha sorozatgyártásba kerülne.
A Snap koncepció alapja egy olyan önvezető alváz, amelyre tetszőleges felépítmény telepíthető. A felhasználó mindig a szükséges célra alkalmas felépítményt helyezheti az alvázra, amely emberi irányítás nélkül eléri úti célját. Illetve fordított megközelítéssel, mindig feltöltött akkumulátorú, útra kész alváz helyezhető a felépítmény alá, amely ily módon folyamatosan és önállóan töltheti be feladatát.
A szerkezetileg azonos áru- és személyszállító felépítmények közös előnye, hogy önmagukban, alváz nélkül is használhatók – tárolásra, illetve szabadidős tevékenységre, munkaállomásként egyaránt. A személyszállításra tervezett példányokat hálózatba kapcsolt intelligens belsővel álmodta meg alkotójuk. Így egyrészt gyorsan elrepül az utazással töltött idő, és persze a mozgó alváz nélkül is élvezhető a „letámasztott szoba” kényelme. Vagy akár ideiglenes kihelyezett irodaként is működhet egy ilyen felépítmény, mindig ott, ahol éppen szükséges.
Az egyszerű, tartós, hosszú ideig használható felépítmények alatt szolgáló alvázak akár néhány év után környezetbarát módon újrahasznosíthatók. Ezáltal eltűnhet például az a manapság tapasztalható jelenség, hogy jó állapotú koros autók nem frissíthető, így gyakorlatilag használhatatlan navigációs rendszerrel közlekednek.
Egyre többen hangoztatják, hogy a saját tulajdonú járművek kora lejárt, mert mindenki a szükségleteihez éppen szükséges járművet veszi majd igénybe. Íme tehát egy újabb koncepció, amely akár működőképes is lehet a jövő átalakuló társadalmához igazodó közlekedési és járműhasználati szokásokban.