Folyamatosan gyarapítja járműveiben a tüzelőanyag-hatékony üzemelést segítő, illetve fokozó technológiák sorát a Renault Trucks. Azonban ezek csak akkor tudják jól kifejteni hatásukat, ha a gépkocsivezetők megfelelően használják, illetve kihasználják ezeket. Ennek fontosságára hívja fel a figyelmet a Renault Trucks Optifuel Challenge versenysorozat.
Más hasonló járművezető-versenyekkel ellentétben a francia márka nem tartott területi elődöntőket, sőt, nevezni sem online elméleti teszt kitöltésével lehetett. A fuvarozóvállalkozók kaptak lehetőséget, hogy benevezzék munkatársaikat a versenyre, akiknek vezetési stílusát két héten keresztül figyelték és értékelték a Renault Trucks Optifleet rendszer Eco Score pontozásának segítségével. Az volt a feltétel, hogy az érvényes nevezéshez legalább háromezer kilométert kellett fuvarfeladat teljesítése közben megtenniük. Összesen 180 gépkocsivezető regisztrált érvényesen a versenyre, akik közül a kiértékelés alapján a 23 legjobb pontszámot elérő sofőr vehetett részt az országos döntőn.
Domokos Attila Sándor, a TT Sped Kft. gépkocsivezetője
Itt négy egyforma specifikációjú, 36 tonna összgördülőtömegű, minden hatékony üzemelést elősegítő technológiával ellátott Renault Trucks T 480 Sleeper gyári tesztszerelvény állt a pilóták rendelkezésére. A biatorbágyi telephelyről kifordulva az 1-es főúton kellett elmenniük a zsámbéki kereszteződésig, onnan felhajtottak az M1 autópályára, a tóparki kihajtónál áttértek az M0 autóútra, majd onnan az 1-es főúton visszaértek a márkaszervizbe. Az igen változatos összetételű, 25,6 kilométer hosszú kört harminc percen belül kellett teljesíteniük, ezt túllépve percenként 0,3 pont levonás járt az Eco Store által adott értékelésből.
A végeredmények igen tág szórást mutattak, hiszen a legrosszabb pontszám 7,5 volt, míg a legjobb 9,9 a maximálisan elérhető 10,0-ből, ám nagyon sokan szereztek 9,0 feletti pontszámot. A dobogó legfelső fokára Domokos Attila Sándor állhatott fel, aki közel száz százalékos teljesítményt nyújtott, akárcsak mindennapos munkája során az elmúlt hónapokban. Ráadásul úgy, hogy még semmilyen járművezető-továbbképzést sem végzett el, vagyis autodidakta módon sajátította el a hatékony vezetés fogásait, mondta el a győzelem pillanatai után adott interjúban. Így Domokos Attila Sándor vehet majd részt magyar színekben Madridban az európai döntőn. Ott a győztes pilóta fődíja tízezer euró lesz, míg munkáltatója egy új Renault Trucks T nyerges vontatót kap majd.
A Renault Trucks Fuel Challenge magyarországi döntőjének eredményei | |||||
---|---|---|---|---|---|
Helyezés | Név | Pontszám | Díj | Munkáltató | Munkáltató díja |
1. | Domokos Attila Sándor | 9,9 | 1000 eurós Renault Trucks shop utalvány | TT Sped Kft. | 3000 eurós szervizutalvány |
2. | Szabados János | 9,7 | 750 eurós Renault Trucks shop utalvány | Moltrans Kft. | 2000 eurós szervizutalvány |
3. | Farkas Károly | 9,6 | 500 eurós Renault Trucks shop utalvány | Siótrans Kft. | 1000 eurós szervizutalvány |