Sergio Marchionne, a CNH Industrial elnöke is jelen volt Madridban, az IVECO ottani gyárában rendezett díjátadón, amit maga az üzem érdemelt ki. A World Class Manufacturing (WCM – Világszínvonalú Gyártás) aranyérem átadásán túl a vadonatúj Stralis X-WAY kapta a legtöbb figyelmet, hiszen itt mutatták be először ezt a típust. A márka új könnyűterepes tehergépkocsijának különlegessége a kategóriájában legnagyobb hasznos teherbírás és a fejlett tüzelőanyag-hatékonysági technológia. Az X-WAY a Trakker legendás alvázmerevségét ötvözi az IVECO legfejlettebb távolsági közúti teherautói – például a legújabb XP – teljesítmény és kényelem terén nyújtott összes előnyével.
Idén szeptembertől kapható az új Stralis X-WAY
Az X-WAY kategóriája legnagyobb hasznos teherbírású tagjaként érkezik a piacra, a Super Loader (SL) változat 8×4-es, fülke-alvázas kivitelének saját tömege csupán kilenc tonna, ami a legkisebb az iparágban. Az európai piacokra szeptemberben érkező újdonság motorkínálata háromféle, 9, 11 és 13 literes összlökettérfogatú változatot kínál. A károsanyag-kibocsátás és a tüzelőanyag-fogyasztás mellett a karbantartási költségeket is mérsékli a Hi-SCR kipufogógáz-utánkezelő technológia, amely nem igényel EGR-rendszert és álló helyzetben végzett kényszerregenerációt, ezért különösen ideális a különféle speciális és építőipari fuvarfeladatokhoz. Ráadásul a fajlagos teljesítményt csökkentő EGR-rendszer kiküszöbölése a hasznos teherbírás szempontjából is előnyös, mivel könnyebbé teszi a járművet.
Az új IVECO Stralis X-WAY nagyközönség előtti nemzetközi bemutatója a 14. Solutrans városi és közúti fuvarozási szakkiállításon lesz, amelyet november 21. és 25. között rendeznek meg a Lyon Eurexpo területén
További megtakarítás érhető el például a HI-CRUISE (domborzathoz előrelátóan igazodó sebességszabályzás) és a SMART Auxiliaries (intelligens segédberendezések) rendszerekkel, amelyekkel a világ egyik vezető műszaki szolgáltató szervezete, a TÜV SÜD által tanúsítottan összességében 11,2 százalékkal csökken a közúti XP tehergépkocsik tüzelőanyag-fogyasztása. Mindehhez széles körű specifikálhatóság társul, nyerges vontató és fülke-alvázas változatokkal, különböző tengelyekkel, felfüggesztésekkel, motorokkal és sebességváltókkal, Hi-Traction hidraulikus elsőkerék-hajtással, motorra és sebességváltóra szerelt mellékhajtások széles választékával, közúti vagy terepes minősítéssel. A sofőr kényelméről AD (Active Day) rövidfülke alacsony tetővel, AT (Active Time) hálóhelyes fülke alacsony vagy középmagas tetővel, vagy a kimagasló kényelemhez AS (Active Space) hálóhelyes fülke gondoskodhat.
A Stralis X-WAY a 2018-as Nemzetközi Év Tehergépkocsija díjért is versenybe száll