Másfél évvel Cartagena de Indias új buszhálózatának átadása után immár elmondható, hogy nagyon jó döntést hoztak Kolumbiában, és a Scania járművei is beváltak a mindennapi használatban.
Hirdetés:

Összesen 147 gázüzemű, Euro 6-os Scania autóbusz állt üzembe Kolumbiában, Cartagena városában, 2015 végén. A BRT, vagyis részben zárt pályás gyorsjárati rendszerben üzemelő járművek az első gázüzemű autóbuszok voltak a dél-amerikai országban. Túlzás nélkül kijelenthető, hogy a Scania megmentőként érkezett a túlzsúfolt és erősen szennyezett városba, amely egyébként az UNESCO Világörökségi Listáján is szerepel. Nem csupán tisztább, hanem sokkal élhetőbb várossá vált Cartagena a gázüzemű Scania buszokkal üzemeltetett gyorsforgalmi buszhálózat kiépítése jóvoltából. Sőt, ez a kolumbiai fejlesztés példaértékű minden hasonlóan nagymértékben zsúfolt, túlnépesedett metropolisznak, amely közlekedési nehézségekkel és az ebből adódó környezetszennyezéssel küzd.

 -

A más városokban kiépített fenntartható közlekedési rendszerek sikere miatt választották Cartagenában is a Scaniát

Néhány éve még hosszú órákkal kellett számolnia annak, aki Cartagena egyik végéből a másikba kívánt utazni, az új buszhálózat, azaz Latin-Amerika legkorszerűbb közösségi közlekedési rendszerének bevezetésével viszont a menetidő már percekben mérhető. A kifejezetten gyorsforgalmú buszközlekedésre épített, tehát zárt pályán közlekedő Scania buszok nemcsak az utasok tetszését nyerték el, hanem az elmúlt bő egy év tapasztalatai alapján a város vezetése és az üzemeltető közlekedési vállalat is messzemenően elégedett a járművekkel. Így érthető a döntés, hogy a korábbi 1600 darabos, Euro I és Euro II károsanyag-kibocsátású flottát összesen 658 nagy befogadóképességű, Euro V és Euro VI minősítésű járműre cseréli a város.

 -

A buszvezetők is hálásak a korszerű új járművekért, amelyek jóvoltából sokkal jobb körülmények között dolgozhatnak, mint korábban

Az új közösségi közlekedési rendszer sikerét látva a város vezetői abban bíznak, hogy a lakosok gondolkodása is változik, azaz kevesebben használnak saját járművet a városban, és inkább a kényelmes új buszokat igénybe véve intézik ügyeiket. Így egyrészt tovább csökken a város légszennyezettsége, másrészt a közlekedési dugók is mérséklődnek a forgalomban részt vevő kevesebb jármű miatt. Sőt, máris csökkent a város zajterhelése is, így minden tekintetben jóval élhetőbb várossá formálódott az 1533-ban alapított Cartagena, amelynek történelmi városrészét rengeteg turista keresi fel. Naponta közel félmillióan veszik igénybe a helyi közösségi közlekedési eszközöket. Ezek között ma már több mint 300 gázüzemű Scania járja a város utcáit, és az itt lakók több mint 80 százaléka úgy nyilatkozott, hogy érezhetően jobbá vált az élete az új közlekedési hálózat kiépítésével.