Amerika legnépszerűbb teherautó-gyártója teljesen újratervezte 2016-ra az F-sorozat legnagyobb modelljeit, és idén még néhány frissítést eszközöl rajtuk. Egyedül a Ford kínál az USA-ban a közepes méretű haszonjárműveihez saját fejlesztésű és gyártású dízelmotort és sebességváltót. A 6,7 literes, V8-as dízelmotor 270 lóerővel és 915 newtonméter forgatónyomatékkal szolgálja gazdáját, valamint elérhető 300 lóerős és 949 newtonméteres változatban is. A Ford szerint a turbódízel motor élettartama több mint 500 ezer mérföld és ötéves vagy 250 ezer mérföldes garanciát vállalnak rá. Benzinmotorfronton egyedülálló a szegmensben a 6,8 literes, V10-es erőforrás 320 lóerővel és 623 newtonméter nyomatékkal. Ráadásul a gyár által kínált átalakítás után sűrített földgázzal (CNG) és folyékony propángázzal (LPG) is működtethető. Mindkét motor a TorqShift névre keresztelt hatfokozatú automatikus sebességváltón keresztül juttatja el a nyomatékát a kerekek felé.
Rendkívül szerteágazó az utasfülke kínálata
A frissítés után a benzines motorhoz nagyobb, egészen pontosan 240 amperes generátor is elérhető. Ez olyan felhasználási területeknél jön jól, ahol a jármű energiaigénye nagyobb, például a kivilágítása miatt. A felfrissített dízelmotoros modellekhez rendelhető az automatikus regenerálódásgátló, amely a tulajdonos kezébe adja a részecskeszűrő tisztítása feletti kontrollt. Továbbá most már az összes F-650 modellhez alapáron jár az elektronikus menetstabilizáló és a kipörgésgátló, illetve az F-750 esetében a vontató kivitelekhez is. A frissítés során a mérnökök arra is gondoltak, hogy a gigantikus járműveken könnyebb legyen az olajszintet ellenőrizni, így már nem kell felmászni a motorhoz. Elérhető közelségbe került a nívópálca a talajon állva is. Az új F-650 és F-750 nyártól rendelhető meg az USA-ban, és ősszel érkeznek meg az utakra az első példányok.