Kiss Dáviddal, a DAF Hungary Kft. ügyvezető igazgatójával beszélgettünk a 2016-os év eredményeiről és a 2017-es tervekről, ugyanis a DAF az egymást követő nyolcadik évben végzett első helyen a hat tonna össztömeg feletti tehergépjárművek piacán.
Hirdetés:

Rolling Tons: Milyen eredményeket ért el 2016-ban a DAF hazánkban?
Kiss Dávid: Tavaly valamelyest csökkent a hat tonna össztömeg feletti új tehergépjárművek forgalomba helyezése Magyarországon a megelőző esztendőhöz képest, ám a DAF márka nemcsak megtartotta piacvezető szerepét, hanem az értékesítési volument is sikerült növelnie. Összesen 1320 DAF tehergépjármű talált gazdára hazánkban, amivel 24,6 százalékos piaci részesedést értünk el. A középkategóriában (6-15,99 tonna össztömeg) nem változott a piac mérete a 2015-öshöz képest, azaz továbbra is kis darabszámmal stagnál, viszont még így is sikerült közel három százalékkal növelni részesedésünket. A nehézkategória (16 tonna össztömeg felett) némi visszaesést mutatott a 2015-ös rekordévhez képest, de részesedésünk itt is növekedett, minden negyedik új jármű DAF volt a szegmensben. 

RT: Milyen újdonságokkal készülnek erre az évre?
KD: A tavalyi sikerek után sem pihenünk, számos újdonsággal kezdjük meg az új évet. A 2016-os IAA haszonjármű-kiállításon mutatkozott be a DAF Connect nevű, a flotta és a járművezető teljesítményét optimalizáló, valamint a hatékonyságot növelő flottairányító rendszerünk, amely ebben az évben már elérhető lesz a magyar ügyfelek számára is.
Szervizszolgáltatások kapcsán az ügyfelek kényelmének fokozására készülünk egy olyan megoldással, amely biztosítja, hogy több száz európai DAF márkaszervizben standardizált módszerekkel oldják meg az alkatrészvásárlás számlázását és fizetését még abban az esetben is, ha az adott jármű vagy ügyfél korábban még nem járt abban a szervizben. A PACCAR Parts Fleet Services (PPFS) programnak köszönhetően a külföldön kiállított számlák is magyar nyelvűek lesznek.
2016-ban jelentős beruházást hajtott végre a DAF Belgiumban, ugyanis Westerlóban elkezdte a világ legkorszerűbb fülkefényező-üzemének számító létesítményének építését. Az új üzem idei munkába állításával jelentősen lerövidül a tehergépkocsik gyártási és szállítási folyamata, ami tovább emeli az ügyfelek kiszolgálásának színvonalát. 

RT: Milyen várakozásokkal és célkitűzésekkel áll a DAF 2017-es év elé?
KD: A középkategóriában nem számítunk a magyar ügyfelek igényeinek változására, itt a teljes piacot tekintve nagyjából 350 új jármű értékesítését várjuk, amelyen belül tíz százalékra szeretnénk növelni a DAF részesedését. A nehézkategóriában ugyanakkor öt százalékos piacbővülésre számítunk, egyrészt a nyerges vontatók értékesítési darabszámának további növekedése révén, másrészt az építőipar élénküléséből adódóan a billencs és darus tehergépkocsik szegmensében. Magyarországon célunk a piacvezető pozíciónk megőrzése 25 százalék feletti részesedéssel. A DAF magyar piacára, azon belül is a használt járművek állományának értékesítésére kedvezően hat az Európán kívüli országok piacának erőteljes növekedése, hiszen itt jelentős kereslet mutatkozik a jól karbantartott, 3-5 éves tehergépkocsik iránt. Ezért a következő években ezek az országok fontos felvevőhelyei lesznek az itthoni használt DAF tehergépjárműveknek.